افزایش بی‌سابقه تولید پالایشگران چین در ۲۰۲۰

تولید پالایشگران چین در سال ۲۰۲۰ با سه درصد افزایش به رقمی قابل‌توجه رسید و تولید گاز این کشور حدود ۱۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور و پکن، پالایشگاه‌های چین در سال ۲۰۲۰ تولید خود را ۳ درصد افزایش دادند و مقدار پالایش این کشور در این سال به رقمی بی‌سابقه رسید، زیرا آنها از قیمت پایین نفت و حاشیه سود مناسب در احیای سریع تقاضای سوخت داخلی پس از همه‌گیری ویروس کرونا بهره بردند.

داده‌های اداره ملی آمار چین نشان داد این کشور در سال ۲۰۲۰، ۶۷۴ میلیون و ۴۱۰ هزار تن یعنی ۱۳ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه در روز نفت فرآوری کرده که ۴۱۰ هزار بشکه در روز بیشتر از نفت پالایش‌شده در سال ۲۰۱۹ است.

نفت فرآوری‌شده در ماه دسامبر ۲.۱ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت و به رکورد ماهانه ۶۰ میلیون تن یا در حدود ۱۴ میلیون و ۱۳۰ هزار بشکه در روز رسید. این رقم تنها اندکی کمتر از رکورد روزانه ماه نوامبر است، مقدار نفت فرآوری‌شده در ماه نوامبر ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز بود.

پالایشگاه‌ها از فوریه تا آوریل به‌دلیل قرنطینه‌های گسترده در سراسر کشور برای مهار ویروس کرونا فعالیت‌های خود را کاهش دادند، اما پس از اینکه چین تا حد زیادی توانست این ویروس را مهار کند، فعالیت آنها دوباره از ماه مه آغاز شد و پالایشگاه‌ها تا پایان سال ۲۰۲۰ فعالیت خود را به حداکثر رساندند.

در حالی که کاهش فروش خودرو بر تقاضای بنزین تأثیر گذاشت، رونق حمل‌ونقل و ساخت‌وساز سبب افزایش غیرمنتظره تقاضای گازوئیل شد.

براساس داده‌ها، تولید نفت خام چین در سال گذشته میلادی ۱.۶ درصد افزایش یافته و به ۱۹۴ میلیون و ۹۲۰ هزار تن معادل ۳ میلیون و ۸۹۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

تولید گاز طبیعی در ماه دسامبر نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳.۷ درصد افزایش یافت و به بالاترین مقدار یعنی ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسید تا با افزایش سرما در مناطق وسیع کشور، تقاضای گرمایشی را برآورده کند.

مجموع تولید گاز در سال ۲۰۲۰، نسبت به سال پیش ۹.۸ درصد افزایش یافته و به ۱۸۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

کد خبر 312151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =