دستورعمل‌های سازمان محیط زیست در اولویت کار ملی حفاری

برنامه‌ها و دستورعمل‌های سازمان حفاظت محیط زیست استان خوزستان برای حفاظت از آب، خاک، هوا و محیط زیست طبیعی در اولویت کار شرکت ملی حفاری ایران قرار دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سعید قربانی، مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) این شرکت گفت: ایجاد همکاری مستمر با سازمان حفاظت محیط زیست و برگزاری نشست‌ها و بازدیدهای متعدد و مشترک به‌ویژه در چند سال اخیر زمینه توسعه همکاری‌های مؤثر با این سازمان را مهیا ساخته است.

وی با اشاره به پایش آلاینده‌های هوا با توجه به درخواست اداره کل محیط زیست استان خوزستان یا اداره‌های محیط زیست در شهرستان‌ها افزود: انجام بازرسی‌های دوره‌ای از تجهیزات کارگاهی و دستگاه‌های حفاری، اندازه‌گیری آلاینده‌های هوا با همکاری آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست در صورت لزوم و ارائه گزارش به واحدهای درخواست‌کننده و معاینات فنی و دوره‌ای خودروهای شرکتی از جمله اقدام‌هایی است که در این ارتباط انجام شده است.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: با توجه به قانون خوداظهاری در پایش و با توجه به ممیزی‌های انجام‌شده مقرر شد شرکت ملی حفاری ایران دیگر نیازمند انجام خوداظهاری در پایش بخش آلاینده‌های هوا در دستگاه‌های حفاری نخواهد بود.

قربانی با اشاره به ایجاد و توسعه فضای سبز در کاهش آلاینده‌های هوا تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و کاهش تردد به دستگاه‌های حفاری به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطابق شیوه‌نامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، کارکنان به‌صورت خودجوش اقدام به کاشت نهال در دستگاه‌ها و کارگاه‌ها کردند. برای نمونه دستگاه حفاری ۴۰ فتح مستقر در منطقه چلینگر و سایت اسید واقع در منطقه کریت هم‌اکنون ایجاد فضای سبز را در حال پیگیری و اجرا دارند.

وی با اشاره به شعار امسال روز هوای پاک که «هوای پاک، تعهد مسئولان، مشارکت مردم» تعیین شده است، اظهار کرد: هدف از نام‌گذاری این مناسبت ایجاد حساسیت در میان اقشار جامعه بوده و از آنجا که راه‌حل اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین‌بخشی است، این روز می‌تواند به‌صورت نمادین عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی باشد.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) شرکت ملی حفاری ایران گفت: انتظار می‌رود همکاران با توجه به نوع فعالیت خود چه در محل کار، چه در منزل در حد توان اقدام‌های لازم را برای گرامیداشت این هفته پیگیری و رعایت کنند.

کد خبر 312258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =