هِدِر ۱۶ اینچ پمپ‌های آبشور اسکله لاوان تعویض شد

عملیات تعویض هِدِر ۱۶ اینچی خروجی پمپ‌های مکش آب شور دریا واقع در اسکله نفتی لاوان، با بررسی ابعاد کار و برنامه‌ریزی دقیق برای به حداقل رساندن زمان اجرای پروژه در مدت زمان سه روز با موفقیت انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، با توجه به پوسیدگی هِدِر خروجی پمپ‌ها شرایط تولید آب منطقه بسیار شکننده و با مخاطره‌های بسیاری همراه بود، در همین زمینه یک گروه تعمیراتی متشکل از واحدهای نوسازی و تعمیرات، تعمیرات مکانیک، جوشکاری و لوله‌کشی صنعتی و مخازن و رنگ‌آمیزی صنعتی به همراه واحدهای بازرسی فنی، حفاظت فنی و بهره‌برداری پس از بررسی وضع این مجموعه و در پی کاهش شدید ضخامت لوله‌های این هِدِر، برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تعویض آن انجام دادند.

پس از آماده‌سازی همه قطعات و ساخت مجموعه مورد نیاز و رنگ‌آمیزی آن در کارگاه مخازن، به‌دلیل مشکلات و موانع موجود در حمل‌ونقل از مسیر اسکله نفتی، همه ادوات و تجهیزات مورد نیاز به اسکله تدارکاتی منطقه برای استقرار روی شناور جرثقیل‌دار حمل شد. با توجه به محدودیت زمانی موجود در خاموشی این پمپ‌ها و ضرورت اقدام و انجام سریع این تعمیرات، پس از بررسی‌ها و رصد شرایط جوی منطقه و پیش‌بینی زمان مناسب اجرای پروژه، عملیات اجرایی تعویض هِدِر پمپ‌ها پس از سه روز کار فشرده و بدون توقف واحدهای تعمیراتی و با شرایط ایمن و بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای اجرا شد و با انجام این پروژه وضع خطوط انتقال آب شور به تأسیسات واحد آب و بخار در شرایط مطلوب و مناسبی قرار گرفت.

با توجه به اهمیت تأمین آب شور برای مصارف تأسیساتی و خدماتی، نگهداری و در سرویس بودن تجهیزات برداشت و انتقال آب همواره اولویت داشته و مورد توجه ویژه است. این پمپ‌ها وظیفه تأمین آب شور مورد نیاز واحد آب و بخار برای تولید بخار صنعتی و آب بهداشتی منطقه را به‌عهده دارند. آب بهداشتی تولیدشده در واحد آب و بخار افزون بر تأمین مصارف داخلی، با توجه به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت نفت فلات قاره ایران در توسعه جزایر، آب مورد نیاز ساکنان بومی دهکده لاوان را نیز تأمین می‌کند.

کد خبر 312306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =