۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
  • کد خبر: 312326
جابه‌جایی ۲ دستگاه پمپ تزریق آب سکوی سلمان

دو دستگاه پمپ تزریق آب قدیمی سکوی نفتی سلمان با موفقیت جابه‌جا شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، این عملیات با توجه به فضای کم سکو به‌منظور جابه‌جایی و وزن بسیار بالای هرکدام (حدود ۵ تن)، ابعاد اسکیدها و خطر برخورد با تأسیسات حساسیت بالایی داشت که با تلاش کارکنان سکو و بدون هیچ‌گونه آسیب به سازه‌ها و تأسیسات سکو با موفقیت انجام شد.

ابتدا پس از بررسی‌های انجام‌شده ازسوی مسئولان و متخصصان سکو و با توجه به مشکلات موجود، عملیات برچیدن این پمپ‌ها در برنامه کاری واحد تعمیرات سکوی سلمان قرار گرفت، سپس دو دستگاه قدیمی از محل برچیده و پاکسازی شدند و محل یادشده آماده نصب دو دستگاه پمپ جدید است.

مراحل باز کردن و حمل همه تجهیزات مشکلات خاص خودش را داشت، اما در این میان انتقال دو اسکید با ظرافت و درایت متخصصان واحدهای تعمیرات مکانیک، همکاران محوطه و نظارت کیفی واحدهای بهره‌برداری و اچ‌اس‌ئی و با جابه‌جایی میلی‌متری و بدون آسیب رساندن به دیگر تجهیزات در سرویس و بدون خاموشی دیگر تأسیسات انجام شد و در این بین راننده جرثقیل با ظرافتی خاص اسکیدها را از لبه سکو برداشت و در محل مناسب قرار داد و از آنجا به روی شناور انتقال داده شد. سرانجام همه تجهیزات سالم و قابل استفاده جدا شد و پس از جمع‌آوری به منطقه لاوان برای استفاده‌های مورد نیاز در دیگر بخش‌های شرکت نفت فلات قاره ایران انتقال یافت.

کد خبر 312326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =