۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
  • کد خبر: 312328
واردات نفت هند در ماه دسامبر افزایش یافت

واردات نفت هند در ماه دسامبر افزایش یافت و به بالاترین سطح در سه سال اخیر رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دهلی‌نو، داده‌های منابع تجاری نشان می‌دهد واردات نفت خام هند در ماه دسامبر افزایش یافته و به بیش از روزانه ۵ میلیون بشکه و بالاترین سطح در حدود سه سال گذشته رسیده است، زیرا پالایشگاه‌های این کشور با احیای تقاضای سوخت، تولید خود را افزایش دادند.

عجله هند برای تأمین نفت خام خود در پایان سال ۲۰۲۰ با تقاضای شدید خریداران شمال آسیا در زمستان هم‌زمان شد و به افزایش قیمت‌ها و تسریع در کاهش ذخیره‌سازی شناور در سطح جهان انجامید.

داده‌ها نشان می‌دهد واردات نفت هند - سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت خام در جهان - در ماه دسامبر حدود ۲۹ درصد بیشتر از ماه پیش و حدود ۱۱.۶ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بود و مصرف سوخت هند در ماه دسامبر برای چهارمین ماه پیاپی افزایش یافت و به بالاترین مقدار در ۱۱ ماه رسید.

این در حالی است که حدود یک‌دهم واردات سالانه نفت خام هند در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال پیش کاهش یافت و به روزانه ۴ میلیون و ۴۰ هزار بشکه و کمترین سطح در پنج سال گذشته رسید.

سهم واردات هند از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه دسامبر به‌طور بی‌سابقه‌ای کاهش یافت و به ۶۷ درصد رسید، میانگین سهم اوپک در ۹ ماه سال مالی جاری هند - که در ماه مارس پایان می‌یابد - حدود ۷۴ درصد بود.

در ماه دسامبر، عراق بزرگ‌ترین تأمین‌کننده نفت هند بود و عربستان و امارات متحده عربی مقام دوم و سوم را در صادرات نفت به این کشور به‌دست آورند، نیجریه چهارمین تأمین‌کننده بزرگ نفت هند بود و ایالات متحده آمریکا پس از برزیل مقام ششم را داشت.

کد خبر 312328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =