ایران بستر سبز گازرسانی است

مشاور وزیر و نماینده وزارت نفت در طرح‌های گازرسانی بیع متقابل با بیان اینکه ایران بستر سبز گازرسانی است، گفت: اکنون بیشتر مناطق شهری و روستایی کشور از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمود آستانه در نشست بررسی وضع گازرسانی به صنایع، واحدهای تولیدی، شهرها و روستاهای استان فارس، اظهار کرد: اکنون بیشتر مناطق شهری و روستایی کشور از گاز طبیعی با ضریب بالا  بهره‌مند هستند و در یکی دو استان باقی‌مانده نیز اقدام‌های لازم برای پوشش حداکثری گاز با قدرت در حال انجام است.  

وی ادامه داد: با تلاش و همت متخصصان و صنعتگران شرکت ملی گاز ایران، بزرگ‌ترین گام در خدمات‌رسانی به مردم، افزایش سطح رفاه اجتماعی، صرفه‌جویی در منابع طبیعی و حفظ محیط زیست در شرکت ملی گاز ایران برداشته شده است.

مشاور وزیر نفت به اقدام‌های انجام‌شده در وزارت نفت برای تأمین منابع مالی برای گازرسانی از اجرای بند (ق) تبصره ۲ قانون بودجه ۹۳ نیز اشاره کرد و افزود: این اقدام سبب تسهیل در فرآیند تأمین هزینه‌های گازرسانی و توسعه شبکه‌های تأمین، انتقال و اجرای خطوط گاز در کشور شده است.

غلامعباس حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس نیز در این نشست با ارائه گزارش شاخص‌های عملکردی شرکت گاز استان فارس، ضریب بهره‌مندی جامعه شهری در استان را ۹۸.۹ و ضریب بهره‌مندی جامعه روستایی را ۸۹.۱  اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های در حال اجرا به دو شهر و ۱۳۲ روستای استان، ضریب بهره‌مندی جامعه روستایی استان فارس به ۹۵.۹ درصد می‌رسد.

وی با اشاره به وجود ۹ هزار و ۶۲۲ واحد صنعتی در فارس، تعداد صنایع گازرسان‌شده استان را ۷ هزار و  ۸۷۸  واحد برشمرد و اظهار کرد: هزار و ۱۲۹ طرح گازرسانی به صنایع فارس نیز در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در پایان، درباره وضع گازرسانی به مناطق ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی استان نیز اظهار کرد: از ۶۷ شهرک صنعتی فارس، ۴۳ شهرک از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و طرح گازرسانی به ۷ شهرک صنعتی دیگر نیز در حال اجراست.

کد خبر 312337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =