کاهش وابستگی بودجه به نفت، به معنای کاهش صادرات نفت نیست

وزیر پیشین نفت، سیاست کاهش وابستگی بودجه به نفت را سیاست درستی خواند و یادآور شد: کاهش وابستگی به معنای کاهش صادرات نفت نیست. سبد انرژی دنیا در حال تغییر است و ما باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار شانا، رستم قاسمی (سوم بهمن‌ماه) در حاشیه بازدید از نمایشگاه نفت در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: بسیاری از کارشناسان معتقدند پیشتازی سوخت‌های فسیلی تا سال ۲۰۵۰ میلادی ادامه دارد و پس از آن، سبد انرژی دنیا به شکل محسوسی تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه حراست از دستاوردهای صنعت نفت در فرصت باقی‌مانده بسیار ضروری است، بر افزایش ظرفیت تولید نفت، توسعه هرچه سریع‌تر میدان‌های نفتی و ارتقای فناوری‌های ازدیاد برداشت تأکید کرد و گفت: بودجه ما همچنان وابستگی زیادی به درآمدهای نفتی دارد و اگرچه کاهش این وابستگی سیاست درستی است، کاهش وابستگی به معنای کاهش صادرات نفت نیست. باید در حد امکان نفت بفروشیم و از درآمدهای آن برای توسعه زیرساخت‌های کشور استفاده کنیم.

قاسمی فروش روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت را در صورت رفع تحریم، هدفی ممکن و دست‌یافتنی توصیف کرد.

وی که پس از بازدید از نمایشگاه در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: امروز شاهد پیشرفت‌های بسیار شگرفی در صنعت نفت هستیم و صنعت نفت را به معنای واقعی ملی می‌بینیم. دستاوردهای صنعت نفت نشان می‌دهد تهدید تحریم به فرصت تبدیل شده است.

قاسمی در پاسخ به پرسشی درباره شکل‌گیری پدیده‌ای به نام بابک زنجانی در دوره وزارتش گفت: به هر حال در تحریم شرایط عادی نیست و ما نیز زمینه‌های خوبی برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه فروش نفت ایجاد نکرده بودیم، کما اینکه به‌طور حتم وزارت نفت نیز در دوره کنونی با مشکلات زیادی در پشت صحنه روبه‌روست.  

وی ادامه داد: ارتفاع پرونده بابک زنجانی به یک متر می‌رسد، اما نکته مهم این است که در این پرونده هیچ‌یک از کارکنان وزارت نفت در معرض هیچ اتهامی نبوده و نیستند.  

قاسمی افزایش صادرات در برهه کنونی را تأیید کرد و گفت: همان‌طور که پیش‌تر آقای زنگنه گفته‌اند «آقای رستم قاسمی صددرصد در کنار ماست»، من در فروش نفت در کنار وزارت نفت ایستاده‌ام.

کد خبر 312400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =