تولید شیرهای صنعتی کنترلی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تصاحب سهم ۳۰ درصدی از بازار داخل برای تولید شیرآلات کنترلی مورد استفاده در صنعت نفت و پتروشیمی شده است.

محمدامید حاجی‌عظیم در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، درباره ویژگی‌های محصولات تولیدی این شرکت دانش‌بنیان گفت: مأموریت ما حرکت به‌سوی دستیابی همه‌جانبه به استقلال ملی در طراحی و تولید شیرهای صنعتی مورد استفاده در همه صنایع، به‌ویژه بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی است، همچنین فراهم آوردن خدمات فرعی مانند نصب، نظارت، تعمیرات و عیب‌یابی این قبیل شیرها جزو اهداف این شرکت است.

وی اصلی‌ترین کاربردهای شیرهای کنترل را در خطوط لوله توزیع و انتقال سیالات و سیستم‌های لوله‌کشی صنایع نفت و پتروشیمی عنوان کرد و افزود: با توجه به نیازمندی‌های متنوعی که در کنترل جریان سیالات مختلف در صنعت (به‌ویژه نفت و پتروشیمی) وجود دارد، کنترل ‌شیرها با قابلیت‌های متفاوت از نظر دقت، توان تحمل فشار و دما، یا مقاومت در برابر انواع نیروهای دینامیکی حین فرآیند کنترل جریان با ویسکوزیته‌ها، یا حالت‌های مختلف تک‌فازی یا چندفازی طراحی و تولید می‌شوند که پیچیدگی بالاتری نسبت به دیگر انواع شیرهای عادی دارند.

رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه و تولید شیرهای صنعتی رستاگروه تصریح کرد: محصولات ما شامل انواع کنترل ولو به‌ویژه کنترل ولوهای کروی، توپی و پروانه‌ای است؛ شیرآلات کنترلی وسیله‌ای برقی و مکانیکی است که نرخ جریان سیال در یک سیستم کنترل فرآیند را تغییر می‌دهد. کارکرد انواع ولوها شامل مواردی همچون قطع و وصل کردن جریان، تنظیم و کنترل جریان، تغییر مسیر سیال، جلوگیری از برگشت جریان سیال و کنترل یا آزاد کردن فشار سیال است.

حاجی‌عظیم عنوان کرد: ظرفیت تولید کارخانه بر اساس سفارش و نیاز مشتری تعیین می‌شود. در نظر داریم سهم فروش محصولات خود را در بازار داخل ارتقا دهیم.

کد خبر 312577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =