تحقق توسعه صنعت پتروشیمی با استفاده حداکثری از سازندگان داخلی

معاون وزیر نفت بر حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد و گفت: استفاده حداکثری از توان تولیدکنندگان و سازندگان داخلی برای انتقال دانش‌ فنی، بومی‌سازی و توسعه فناوری‌های نو می‌تواند به تحقق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای توسعه صنعت پتروشیمی منجر شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی امروز (دوشنبه، ششم بهمن‌ماه) در روز پایانی بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در حاشیه بازدید از غرفه‌ها، با اشاره به شعار نمایشگاه امسال مبنی بر «نفت ملی، کالا و خدمات ایرانی» اظهار کرد: با توجه به قرار داشتن در سال «جهش تولید»، امسال نسبت به سال‌های پیش زمان بیشتری برای بازدید از نمایشگاه اختصاص داده‌ایم.

وی افزود: در بخش توسعه و طرح‌های پتروشیمی شرکت‌های متعددی فعال هستند و دستاوردهای خود را در زمینه‌های مختلف در این نمایشگاه ارائه کردند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به حضور موفق شرکت‌های دانش‌بنیان در این رویداد بزرگ نمایشگاهی ادامه داد: با توجه به ایجاد دفتر توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در شرکت ملی صنایع پتروشیمی تلاش داریم با این شرکت‌ها ارتباط بیشتری برقرار کنیم و امیدواریم رشد و پیشرفت این شرکت‌ها در صنعت پتروشیمی اثربخش باشد.

محمدی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان باید در بحث اعتمادسازی فعال‌تر شوند، گفت: تلاش داریم در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی، شرکت‌های مورد اشاره را زیر چتر حمایتی خود قرار دهیم.

حمایت از سازندگان داخلی

وی با اشاره به اینکه همواره بر حمایت از ساخت داخل تأکید داریم، افزود: سازندگان ایرانی باید به دو اصل مهم ساخت تجهیزات و اعتمادسازی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: تولیدکنندگان باید تلاش کنند با فعالیت بیشتر و کیفیت بالاتر اعتمادسازی کنند و به‌دنبال ایجاد نوآوری همگام با ایجاد اعتماد باشند و این یک حرکت دوسویه است.

محمدی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های موجود با بهره‌گیری از دانش و فناوری‌های روزآمد جهان می‌تواند مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران را هموار کند، گفت: استفاده حداکثری از توان تولیدکنندگان و سازندگان داخلی برای انتقال دانش‌فنی، بومی‌سازی و توسعه فناوری‌های نو می‌تواند سبب تحقق برنامه‌های توسعه صنعت پتروشیمی شود.

بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آخرین روز نمایشگاه بیست‌وپنجم نفت، گاز پالایش و پتروشیمی از سالن‌های ۸ و ۹ و سالن ۳۱ بازدید کرد.

کد خبر 312642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =