پالایشگاه آبادان به پالایشگاهی مدرن تبدیل می‌شود

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: پالایشگاه آبادان به پالایشگاهی مدرن تبدیل می‌شود که محصولاتش در دنیا مشتری خواهد داشت.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری که روز شنبه (۱۱ بهمن‌ماه) به‌منظور افتتاح و بازدید از چند طرح عمرانی و بررسی مشکلات وارد استان خوزستان شد، گفت: خرمشهر و آبادان در یاد و خاطره ملت ایران به‌عنوان نماد و اسوه پایداری، استقامت، ایثار، تاب‌آوری، استقامت و ازخودگذشتگی ثبت شده‌اند. همه مردم ایران به‌ویژه مردم خرمشهر و آبادان در روزهای دشوار حمله متجاوزان، ایستادگی و مقاومتی بزرگ کرده‌اند تا ملت ایران در برابر دشمنان به پیروزی رسیدند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا آثار جنگ با مسائل و مشکلات مرتبط با آن از چهره منطقه زدوده شود، افزود: دولت تلاش کرده است تا به مطالبات بحق مردم آبادان و خرمشهر پاسخ داده شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های منطقه، مربوط به پالایشگاه آبادان است که گفته می‌شد غیر اقتصادی و زیان‌ده است، اعتباری بزرگ و چند میلیاردی برای نوسازی پالایشگاه آبادان اختصاص یافته است. برخی فکر می‌کنند در دوران تحریم این گونه کارها متوقف شده، اما کار در حال پیشرفت بوده و منابع داخلی و خارجی برای این طرح مشخص شده است.

جهانگیری افزود: پالایشگاه آبادان به پالایشگاهی مدرن تبدیل می‌شود که محصولاتش در دنیا مشتری خواهد داشت و بدون شک فعالیت آن قدرت اقتصادی در منطقه را افزایش می‌دهد.

وی درباره مسائل و مشکلات مطرح‌شده ازسوی نمایندگان کشاورزان استان خوزستان گفت: هنگامی که می‌بینم مردم منطقه‌ای که در نزدیکی کانون‌های نفت و گاز هستند درخواست بهره‌مندی از نعمت گاز را دارند متأسف می‌شوم، به‌طور حتم دستور لازم را به استاندار و وزیر نفت برای رفع دغدغه‌های مردم منطقه خواهم داد.

معاون اول رئیس‌جمهوری عنوان کرد: از ابتدای دولت تاکنون تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز از ۱۴ هزار به ۳۲ هزار روستا رسیده، یعنی نزدیک به دو برابر افزایش یافته است. باید برای روستاییان که با فعالیتشان توسعه برای کشور ایجاد می‌کنند تلاش کنیم به نحو مطلوب نیازهایشان برآورده شود.

جهانگیری با اشاره به مشکلات مطرح شده ازسوی اهالی منطقه ماهشهر نظیر بیکاری، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام دولت ایجاد اشتغال است، ماهشهر و بندرامام با حجم بزرگ سرمایه‌گذاری که در پتروشیمی این مناطق انجام شده، جفاست که شاهد بیکاری جوانان در این منطقه باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید در بخش صنایع پایین‌دستی پتروشیمی کارخانه‌های مختلف ایجاد شود، گفت: باید جوانان این منطقه در این کارخانه‌ها و صنایع پایین‌دستی فعال شوند، زیرا این حجم از سرمایه‌گذاری تاکنون در هیچ‌یک از مناطق دیگر کشور انجام نشده و این منطقه کانون بزرگ توسعه کشور است.

کد خبر 312917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =