۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
  • کد خبر: 313004
پایبندی کامل اوپک پلاس به توافق کاهش تولید

اوپک پلاس در ماه ژانویه به‌طور کامل به توافق کاهش تولید اوپک پلاس پایبند بوده است.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، یک منبع که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) برآورد کردند که سطح پایبندی این ائتلاف به توافق کاهش تولید اوپک پلاس در ماه ژانویه ۹۹ درصد بوده است.

هدف این ائتلاف ۲۳ عضوی، خارج کردن ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام از بازار در ماه گذشته میلادی بود. این رقم حدود هفت درصد از عرضه جهانی نفت است. اعضای این ائتلاف در ماه دسامبر تصمیم گرفتند ۵۰۰ هزار بشکه در روز به تولید خود اضافه کنند.

داده‌های اولیه مربوط به پایبندی این ائتلاف روز سه‌شنبه (۱۴ بهمن‌ماه) توسط کمیته مشترک فنی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (JTC) بررسی می‌شود.

ائتلاف اوپک پلاس در ماه آوریل سال گذشته میلادی در پی توقف پروازها به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی اقتصادهای دنیا که سبب سقوط قیمت نفت شد، توافق کرد تولید خود را به‌طور بی‌سابقه‌ای کاهش دهد.

قیمت شاخص نفت خام برنت از زمان سقوط قیمت‌ها حدود سه برابر شده و به ۵۶ دلار برای هر بشکه رسیده است. این رقم همچنان پایین‌تر از سطحی است که بیشتر کشورهای عضو اوپک پلاس برای متعادل کردن بودجه خود نیاز دارند.

کد خبر 313004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =