۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
  • کد خبر: 313028
جشن پایان گازرسانی در خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی از جشن پایان گازرسانی در این استان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن‌رضا میربلوکی اظهار کرد: هم‌اکنون همه ۲۴ شهر و ۷۴۶ روستای استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ گاز در استان ۹۹ درصد است که در این شاخص نیز از میانگین کشوری بالاتر هستیم؛ همچنین ضریب بهره‌مندی از گاز ۱۰۰ درصد است و هیچ روستایی در استان وجود ندارد که با داشتن قابلیت گازرسانی، بدون گاز باشد.

وی ادامه داد: استان خراسان شمالی در زمینه گازرسانی به روستاها رتبه سوم کشوری را دارد و این استان در ردیف استان‌های سبز کشور است، ضمن اینکه هم‌اکنون ۳۳۲ هزار مشترک گاز در استان وجود دارد و در سال‌های اخیر، هر سال حدود ۱۰ هزار مشترک به تعداد مشترکان گاز استان افزوده شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز طبیعی در خراسان شمالی ۹۹.۸ درصد است، تصریح کرد: از ۷۵۵ روستای دارای قابلیت گازرسانی، ۷۴۶ روستا به شبکه گاز کشور متصل شدند.

میربلوکی همچنین گفت: در ابتدای تشکیل دولت یازدهم ۳۹۰ مورد از صنایع کوچک و بزرگ استان گازرسانی شده بودند که این شاخص تا پایان دی ماه امسال به ۸۵۰ مورد رسیده است، در این مدت تعداد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی نیز از ۲۹ مورد به ۳۴ جایگاه و تعداد گازرسانی به شهرک‌های صنعتی و نواحی مختلف نیز از ۱۲ مورد به ۱۵ شهرک رسیده است.

وی اظهار کرد: همسو با اهداف راهبردی تامین پایدار گاز ورودی و به منظور پایداری در گازرسانی و رشد حجم جایگزینی در صنعت گاز و طرح توسعه‌ای کارخانه آلومینای جاجرم، همچنین افت فشار در این شهرستان‌ها در فصل زمستان، برای پاسخگویی به رفع نیاز شهرستان‌های گرمه و جاجرم اجرای خط انتقال منشعب از خط انتقال میامی به دشت در حال اجراست و تاکنون ۷۷ درصد از پروژه خط انتقال گرمه و جاجرم اجرایی شده و ادامه این پروژه در سال آینده پیگیری می‌شود که با تکمیل آن، محدودیت گازی کمتری به کارخانه آلومینا داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی با بیان اینکه گاز طبیعی ۸۲ درصد از سبد انرژی استان را شامل می شود، افزود: برق با چهار درصد، بنزین با پنج درصد و دیگر فرآورده‌های نفتی هم با ۹ درصد در سبد انرژی استان قرار دارند.

کد خبر 313028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =