ایستگاه سنجش آلاینده‌ها و هواشناسی باقرشهر به بهره‌برداری رسید

پروژه ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوای محیطی و هواشناسی باقرشهر و جوامع همجوار پالایشگاه نفت تهران همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همسو با اجرای مسئولیت‌های اجتماعی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، این پروژه پیش از ظهر امروز، (سه‌شنبه، ۱۴ بهمن‌ماه) با حضور حامد آرمان‌فر، مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران و جمعی دیگر از مدیران محلی به بهره‌برداری رسید.

سرمایه‌گذاری انجام شده برای این پروژه ۴۳۲ هزار یورو (معادل ۱۵۰ میلیارد ریال) بوده است که صرف خرید، نصب و راه‌اندازی ایستگاه پایش برخط شده است؛ هدف از راه‌اندازی این پروژه، اندازه‌گیری پارامترهای pm۱۰T ،pm۲.۵T، btexT ،o۳، NO۲ ،SO۲ ،CO، سرعت باد، جهت باد، فشار هوا، رطوبت نسبی و دمای هواست.

کارفرمای این پروژه شرکت پالایش نفت تهران و پیمانکار نصب آن شرکت پایش زیست آزما بوده است که از تیرماه ۹۸ آغاز به کار کرد.

تجهیزات مورداستفاده در ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوای محیطی و هواشناسی باقرشهر و جوامع همجوار از فناوری روزآمد دنیاست که دارای گواهینامه‌های کیفیت و تاییدیه عملکرد از موسسه MCERT انگلستان، موسسه TUV RHEINLAND آلمان و سازمان EPA کشور آمریکاست.

فناوری به‌کار رفته در این ایستگاه، برای اندازه‌گیری آلاینده‌ها با دقت بسیار بالاست که پایش گازهای آلاینده و ذرات معلق در هوای محیط را با استفاده از روش‌های روزآمد دنیا انجام می‌دهد.

کد خبر 313035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =