اکسون موبیل از طرح فناوری حذف کربن رونمایی می‌کند

اکسون موبیل از طرح فناوری حذف کربن برای نشان دادن تصویری سبز از فعالیت‌های این شرکت رونمایی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت اکسون موبیل بخشی را ایجاد کرده است که فناوری کاهش انتشار کربن این شرکت را تجاری سازی ‌کند، زیرا این شرکت بزرگ نفتی ایالات متحده آمریکا به‌دنبال افزایش فشار ازسوی سرمایه‌گذاران و فعالان محیط زیست، تلاش می‌کند علیه تغییرات آب و هوایی تلاش کند.

این اقدام در حالی است که اکسون به‌دلیل نبرد نیابتی با برترین صندوق پوشش ریسک در تلاش است قابلیت‌های زیست‌محیطی خود را افزایش دهد، همچنین به‌دنبال انتخاب نامزدهایی برای هیئت مدیره این شرکت نفتی است و تلاش می‌کند به سمت آینده‌ای متمرکز بر انرژی تجدیدپذیر حرکت کند.

اکسون موبیل تصریح کرد که تا سال ۲۰۲۵ ، ۳ میلیارد دلار در زمینه کاهش آلایندگی سرمایه‌گذاری می‌کند و تا آن زمان قصد دارد شدت انتشار گازهای گلخانه‌ای میدان نفتی خود را نسبت به سال ۲۰۱۶، ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش دهد.

این شرکت آمریکایی با اعلام اینکه راه‌حل‌های کاهش تولید ‌کربن این شرکت ابتدا بر فرآیند تجمیع کربن متمرکز خواهد بود، تصریح کرد: این شرکت در حال ذخیره‌سازی دی‌اکسیدکربن در غارهای زیرزمینی در امتداد سواحل خلیج ایالات متحده آمریکا و در میدان‌های گازی دریای شمال است.

سازمان ملل متحد عنوان کرده است که فناوری حذف کربن برای محدود کردن افزایش گرمایش زمین به مقدار حداکثر تا ۱.۵ درجه سانتیگراد و دستیابی به هدف آب‌وهوایی توافقنامه پاریس ۲۰۱۵ ضروری است.

کد خبر 313040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =