۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
  • کد خبر: 313099
قیمت طلای سیاه افزایش یافت

قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۵ امروز (چهارشنبه، ۱۵ بهمن‌ماه) با ۱۶ سنت افزایش به ۵۷ دلار و ۶۲ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۱۱ سنت افزایش به ۵۴ دلار و ۸۷ سنت برای هر بشکه رسید.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری رویترز از ملبورن، قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز سه‌شنبه (۱۴ بهمن‌ماه)، ۵۶ دلار و ۴۶ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا  ۵۴ دلار و ۷۶ سنت بود. این در حالی است که قیمت نفت خام برنت دیروز برای مدتی به بالاترین رقم در ۱۱ ماه اخیر یعنی ۵۸ دلار و ۵ سنت هم رسید.

قیمت نفت امروز افزایش یافت و انتظار می‌رود ذخیره‌سازی جهانی نفت در سال جاری میلادی کاهش یابد و عادی‌تر شود، زیرا قانونگذاران ایالات متحده آمریکا به تصویب لایحه کمک اقتصادی یک تریلیون و ۹۰۰ میلیارد دلاری جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در زمینه کرونا نزدیک می‌شوند. آنها قصد دارند این لایحه را بدون حمایت جمهوریخواهان تصویب کنند.

لاچلان شاو، رئیس تحقیقات کالای بانک ملی استرالیا درباره تأثیر توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) بر قیمت نفت گفت: راهبرد آنها بسیار روشن بود. اوپک پلاس پیشنهاد داد توافقی را تنظیم کند که مازاد عرضه جهانی را در طول سال ۲۰۲۱ عادی کند، آنها در مسیر درست قرار دارند.

کد خبر 313099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =