قدردانی رئیس بنیاد مستضعفان از افتخارآفرینی‌های وزارت نفت در پارس جنوبی

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در بازدید از فاز ۱۴ پارس جنوبی گفت: همه در افتخارآفرینی‌های پارس جنوبی شریک هستند و باید از وزارت نفت که در پیشبرد این طرح‌ها موفق عمل کرده، قدردانی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، پرویز فتاح امروز (چهارشنبه، ۱۵ بهمن‌ماه) با حضور در سایت ۲ پارس جنوبی و منظرگاه پالایشگاه طرح توسعه فاز ۱۴، گزارشی از روند پیشرفت آخرین پالایشگاه در حال توسعه پارس جنوبی از سوی مسئولان اجرایی این طرح دریافت کرد.

وی، تکمیل طرح‌های پارس جنوبی را دستاوردی بسیار بزرگ و از آثار پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این دستاوردها ثمره اعتماد به مهندسان، متخصصان و کارگران کشور است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه طرح‌های میدان پارس جنوبی از جمله فاز ۱۴ پارس جنوبی به لحاظ اهمیت و حجم کار در دنیا بی‌نظیر است، تصریح کرد: در طول توسعه پارس جنوبی، مهندسان و کارگران ایرانی به فرمایش مقام معظم رهبری عمل کردند که نتیجه آن به ثمر رسیدن تمام فازهای پارس جنوبی بوده و توسعه پالایشگاه فاز ۱۴ به‌عنوان آخرین برگ زرین این میدان رو به پایان است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بسیار عظیمی در منطقه پارس جنوبی صورت گرفته است، افزود: این سرمایه‌گذاری‌ها در شرایط تحریم اقدامی بسیار بزرگ و نشانگر عقلانیت نظام است.

فتاح با اشاره به اینکه باید از دستاوردهای دولت در پارس جنوبی قدردانی کرد، اظهار کرد: مدیران، مجریان و پیمانکاران در خط مقدم اقتصاد هستند و فاز ۱۴ پارس جنوبی تجلی اقتصاد مقاومتی است.

داخلی‌سازی ۱۰۰ درصدی تجهیزات ثابت پالایشگاه فاز ۱۴

محمدمهدی توسلی‌پور، مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی و مرتضی زرین‌گل، مشاور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در این بازدید رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی را همراهی و توضیحاتی درباره روند کلی توسعه فازهای پارس جنوبی و طرح توسعه فاز ۱۴ ارائه کردند.

مجری فاز ۱۴ پارس جنوبی با تأکید بر رویکرد حمایت از ساخت داخل در این طرح، گفت: وزارت نفت در زمینه ساخت و تأمین تجهیزات مهم پارس جنوبی از جمله تجهیزات ثابت و دوار پالایشگاه این طرح حمایت بسیار خوبی از سازندگان و پیمانکاران ایرانی داشت که خوشبختانه این حمایت‌ها در این طرح نتیجه داد و هم‌اکنون در زمینه تجهیزات ثابت و دوار (پمپ‌ها) ۱۰۰ درصد داخلی‌سازی شده است.

وی افزود: از بخش فراساحل فاز ۱۴ پارس جنوبی هم‌اکنون روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز غنی برداشت می‌شود که با بهره‌گیری از تولیدات این طرح مصرف گاز معادل یک تا دو استان کشور تأمین می‌شود.

بر اساس این گزارش، توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی از سوی شرکت ملی نفت ایران به کنسرسیومی متشکل از هشت پیمانکار ایرانی واگذار شده است و بخش فراساحل این طرح اسفندماه سال ۱۳۹۸ به‌طور کامل به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 313175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =