قدردانی فرماندار خرمشهر از عملکرد اروندان در حوزه مسئولیت اجتماعی

فرماندار خرمشهر با اشاره به اقدام‌هایی مانند احداث استادیوم، استخر، مدرسه و ارائه کمک‌های بهداشتی ازسوی شرکت نفت و گاز اروندان، از عملکرد این شرکت در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی قدردانی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، محمد حیدری رو شنبه (۱۸ بهمن‌ماه) در نشست خبری مشترک با جهانگیر پورهنگ، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان که هم‌زمان با دهه فجر برگزار شد، گفت: احداث استادیوم و احداث بزرگت‌رین استخر در شهرستان خرمشهر، همچنین احداث مدرسه و کمک‌های بهداشتی جزو اقدام‌هایی بوده که از سوی شرکت نفت و گاز اروندان در بخش مسئولیت‌های اجتماعی اجرا شده است و همچنان این قبیل فعالیت‌ها و خدمت‌رسانی‌ها ادامه دارد.

وی با اشاره به حق آلایندگی و توزیع آن تصریح کرد: میزان برآورد آلایندگی‌ها مصوب شده و باید روال اداری آن طی شود.

فرماندار خرمشهر با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم مشکلاتمان را از طریق قانون حل و فصل کنیم، یادآور شد: باید ساختار را طوری تنظیم کنیم که همه نهادهای خدماتی از حق آلایندگی بهره‌مند شوند.

حیدری تصریح کرد: ماهانه عدد قابل توجهی از محل عوارض آلایندگی پالایشگاه آبادان دریافت می‌شود، اما به دلیل مشکلاتی که در شهرداری وجود دارد، خروجی آن برای شهروندان در بحث خدمات‌رسانی قابل لمس نیست.

سهم ۹۶ درصدی نیروهای بومی از نیروهای پیمانکار اروندان

جهانگیر پورهنگ، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان نیز در این نشست گفت: ازسوی وزارت نفت طرح‌هایی در حوزه مسئولیت اجتماعی تعریف شده است که در چهار بخش شامل بهداشت، آموزش، راه و شهرسازی و آبفا است و اقدام‌های بسیار خوبی در این خصوص به‌ویژه در بحث مرمت و مدرسه‌سازی و خدمات‌رسانی فرهنگی تا  امروز انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۹۶ درصد نیروهای پیمانکار این شرکت بومی و از استان خوزستان هستند، به مسئولیت گسترده و فرامنطقه‌ای شرکت نفت و گاز اروندان نیز اشاره کرد و درباره فعالیت‌های زیست‌محیطی هم افزود: محیط زیست و تالاب یک سرمایه ملی است و ارزش حفظ تالاب را کمتر از تولید نفت نمی‌دانیم، به همین دلیل تمام تلاش ما بر این است که در تالاب هورالعظیم آلودگی نفتی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تصریح کرد: به‌تازگی یک شرکت دانش‌بنیان خوزستانی خاک‌هایی را که صددرصد به نفت آلوده شده بودند بازیافت و برای کشاورزی احیا کرد و برنامه داریم بهره‌مندی از این قبیل خدمات را ادامه دهیم.

بهره‌برداری از آزادگان شمالی تحویل اروندان شد

پورهنگ با بیان اینکه برنامه تولید ما در نیمه نخست امسال محقق شده است، ابراز امیدواری کرد که روند تحقق اهداف برنامه تولید تا پایان سال تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه در افق ۱۴۰۴ رقم تولید نفت در غرب کارون باید به بیش از یک میلیون بشکه برسد، ادامه داد: در توسعه میدان‌های نفتی گام‌های بلندی برداشته‌ایم و با اتکا به ظرفیت‌های داخلی با همین روند پیش می‌رویم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: تاکنون میدان آزادگان جنوبی، تلمبه‌خانه غرب کارون و میدان آزادگان شمالی را از شرکت مهندسی و توسعه نفت تحویل گرفته‌ایم و بناست میدان یادآوران نیز تحویل اروندان شود.

پورهنگ درباره دریافت حق آلایندگی نفت عنوان کرد: طبق قانون حق آلایندگی یک درصد عملکرد است که در کل استان تقسیم‌بندی می‌شود.

کد خبر 313274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =