تولید نفت عراق به زیر سهمیه‌اش در اوپک پلاس رسید

سومو اعلام کرد که تولید نفت عراق در ماه ژانویه ۵۰ هزار بشکه در روز کمتر از سهمیه‌اش در توافق کاهش تولید اوپک پلاس بوده است.

به گزارش خبرگزاری پلتس، شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق (سومو) روز چهارشنبه (۱۵ بهمن‌ماه) اعلام کرد این کشور در ماه ژانویه ۳ میلیون و ۸۰۷ هزار بشکه در روز نفت خام تولید کرده است و این رقم شامل تولید منطقه اقلیم کردستان هم می‌شود. این در حالی است که کمیته نظارتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) پیش از این اعلام از عراق برای پایبند نبودن به سهمیه کاهش تولیدش انتقاد کرده بود.

تولید نفت عراق در ماه ژانویه کمتر از سهمیه این کشور در توافق اوپک ‌پلاس بود. مطابق این توافق سهمیه کاهش تولید عراق در این ماه ۳ میلیون و ۸۵۷ هزار بشکه در روز تعیین شده و تا ماه مارس ادامه دارد.

سومو در بیانیه‌ای اظهار کرد که تولید نفت عراق در ماه ژانویه هنوز هم باید روزانه ۵۷۶ هزار بشکه دیگر کاهش یابد تا تخطی پیشین از سهمیه کاهش تولید خود در توافق اوپک پلاس را جبران کند.

به گزارش شانا، اوپک روز چهارشنبه (۱۵ بهمن‌ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که عراق به‌طور کامل به سهمیه‌ تولید نفت خود در توافق کاهش عرضه ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) و جبران تخطی خود از این سهمیه پایبند است.

عبدالعزیر بن سلمان، وزیر انرژی عربستان روز چهارشنبه و در نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک عراق و قزاقستان را به‌دلیل تعهد نداشتن به توافق کاهش تولید اوپک پلاس سرزنش کرده بود.

سومو تصریح کرد: میانگین صادرات نفت خام فدرال عراق در ماه ژانویه ۲ میلیون و ۸۶۸ هزار بشکه در روز و صادرات منطقه اقلیم کردستان ۳۹۷ هزار بشکه در روز بوده است.

مصرف نفت خام پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌های فدرال عراق ۵۲۰ هزار بشکه در روز و مصرف منطقه اقلیم کردستان ۲۲ هزار بشکه در روز بوده است.

کد خبر 313278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =