۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
  • کد خبر: 313282
تداوم تلاش‌ها برای توسعه گازرسانی در ایران

سالروز پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی مناسب است برای بررسی و مرور تازه‌ترین دستاوردهای شرکت ملی گاز ایران که به همت کارکنان و صنعتگران ایرانی رقم خورده است.

به گزارش شانا، صنعت گاز در سال‌های اخیر با تکیه بر توان داخلی توانسته گام‌هایی مطلوب برای توسعه گازرسانی و روشن کردن مشعل گاز در شهرها و روستاهای کشور بردارد و تلاش‌ها برای توسعه گازرسانی و بهره‌مندی مردم از گاز طبیعی تداوم دارد.

بیژن زنگنه، وزیر نفت به‌تازگی از بهره‌مندی ۹۵ درصدی مردم ایران از گاز طبیعی خبر داده است. همسو با این موضوع باید گفت که سهم گاز طبیعی در سبد انرژی کشور بیش از ۶۵ درصد است و هزار و ۱۹۹ شهر با ضریب نفوذ ۹۸ درصد و ۳۲ هزار و ۳۴۸ روستا با ضریب نفوذ ۸۲ درصد از گاز طبیعی بهره‌مند هستند. تاکنون ۳۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر خطوط انتقال گاز و ۸۶ ایستگاه تقویت فشار گاز نیز به بهره‌برداری رسیده و ۸۵ نیروگاه گازرسانی شده است.

حسن منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران هم از تولید روزانه هزار میلیون مترمکعب گاز در کشور خبر داده و اعلام کرده است که ایران با ظرفیت پالایش روزانه بیش از ۱۰۳۰ میلیون مترمکعب سومین تولیدکننده گاز طبیعی در جهان است. این روزها نیز قطار توسعه گازرسانی در کشور با شتاب بیشتری در حرکت است تا شاهد بهره‌مندی تعداد بیشتری از مردم کشور از گاز طبیعی باشیم.

برنامه شرکت‌های گاز استانی برای افتتاح و بهره‌برداری طرح‌های گازرسانی کشور را در ادامه بخوانید.

****

مشعل گاز ۳۴ روستای مازندران روشن می‌شود

حمزه امیرتیموری، سرپرست شرکت گاز استان مازندران اعلام کرد که با افتتاح ۳۴ پروژه گازرسانی روستایی، ۲۱۰۰ خانوار مازندرانی و بیش از ۳ هزار واحد مسکونی از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: در دهه فجر امسال طرح گازرسانی به ۱۰ روستا در بخش‌ هزارجریب شهرستان بهشهر، ۱۵ روستا در بخش کوهستانی شهرستان سوادکوه، چهار روستا در شهرستان میاندرود، سه روستا در شهرستان بابل و دو روستا در شهرستان رامسر با مجموع ۱۷۲ هزار و ۶۰۰ متر شبکه‌گذاری به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست شرکت گاز استان مازندران با بیان اینکه ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و ۹۴.۵ درصد جمعیت روستایی استان مازندران از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، اظهار کرد: هم‌اکنون از ۶۱ شهر بزرگ و کوچک مازندران، ۵۹ شهر و از ۲هزار و ۹۶۳ روستای استان که قابلیت گازرسانی دارند، ۲ هزار و ۳۲۲ روستای پرجمعیت گازرسانی شدند، همچنین گازرسانی به شهر کوهستانی بلده در حال انجام است و شهر گزنگ نیز در دستور برنامه گازرسانی قرار دارد.

استان مازندران ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۵۵ درصد در شهرها و بقیه در روستاها ساکن هستند.

گازرسانی به ۱۱۴ روستا و ۷۶ واحد صنعتی استان کرمانشاه

سیروس شهبازی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: در دهه فجر ۱۰۲ روستا و ۶۸ واحد صنعتی استان کرمانشاه به شبکه گاز کشور متصل و با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۴۴۸۸ خانوار روستایی از گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: در این ایام همچنین عملیات اجرایی به ۱۲ روستا و ۸ واحد صنعتی آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه عنوان کرد: از مجموع ۱۶۴۰ روستای گازرسانی شده استان کرمانشاه، ۱۴۳۰ روستا در هشت سال گذشته گازرسانی شده است.

شهبازی با تأکید بر اینکه در مجموع ۹۴.۳ درصد خانوارهای استان زیر پوشش خدمات گازرسانی قرار دارند، افزود: هم‌اکنون ۹۹.۵ درصد خانوارهای شهری و ۸۰ درصد خانوارهای روستایی و ۲۵۰۰ واحد صنعتی - تولیدی در قالب ۶۱۴ هزار مشترک از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، همچنین گازرسانی به سه شهر و ۳۷۱ روستای استان در حال اجراست که با تکمیل این پروژه‌ها، ضریب نفوذ گازرسانی در بخش شهری به صددرصد و در بخش روستایی استان به ۹۴ درصد می‌رسد.

افتتاح ۳۱۶ طرح گازرسانی استان فارس در دهه فجر

غلامعباس حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از افتتاح ۸۱ طرح گازرسانی شهری و روستایی و ۲۵۶ طرح صنعتی استان در دهه فجر امسال خبر داد  و گفت: این طرح‌ها شامل گازرسانی به شهرهای فدامی و دوبرجی از توابع شهرستان داراب، ۷۹ روستا در مناطق سخت‌گذر استان و ۲۵۶ واحد صنعتی و تولیدی است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۶ هزار و ۵۰۳ خانوار روستایی و هزار و ۹۹۵ خانوار شهری فارس از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

به گفته حسینی، با بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی دهه فجر، متوسط ضریب بهره‌مندی از نعمت گاز طبیعی در فارس به ۹۶.۷ درصد می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس افزود: تاکنون افزون بر ۹۰.۷ درصد جمعیت روستایی و بیش از ۹۹.۱ درصد جمعیت شهری فارس به شبکه گاز کشور متصل هستند.

به گفته حسینی، از ۱۱۰ شهر فارس تاکنون ۱۰۲ شهر و از ۲ هزار و ۳۹۵ روستای شامل گازرسانی، ۲ هزار و ۱۱۷ روستا از گاز طبیعی بهره‌مند شدند و گاز، گرمابخش خانه‌های یک میلیون و ۵۶۸ هزار و ۴۵۹ مشترک استان شده است.

بیش از هزار خانوار روستایی اردبیل از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند

سردار اسماعیلی، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل، از بهره‌مندی ۱۱۵۰ خانوار روستایی هم‌زمان با دهه فجر از گاز طبیعی خبر داد.

وی گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد خانوار شهری و بیش از ۹۶ درصد خانوار روستایی استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، در دهه فجر امسال نیز پروژه‌های گازرسانی به ۳۲ روستای استان اردبیل در قالب ۱۰ پروژه با بیش از ۱۱۵۰ خانوار روستایی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل تصریح کرد: این روستاها در شهرستان‌های مشگین‌شهر، بیله‌سوار، پارس‌آباد، نیر، گرمی، کوثر و خلخال قرار دارند، همچنین پروژه گازرسانی به فاز ۳ ناحیه صنعتی پارس‌آباد همسو با کمک به صنعت، تولید و اشتغال با حجم شبکه‌گذاری بیش از ۱۳۸ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

شرکت گاز استان اردبیل به ۵۰۷ هزار مشترک گاز طبیعی خدمات ارائه می‌دهد که همه ۲۹ شهر و ۱۳۷۵ روستا در این استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و این استان از جمله استان‌های سبز گازرسانی است.

گازرسانی به ۲۳ روستای کوهستانی گیلان

حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به گازرسانی به ۲۳ روستای سخت‌گذر و کوهستانی در دهه فجر امسال، گفت: با گازرسانی به این روستاها، مجموع روستاهای بهره‌مند از گاز استان به ۲ هزار و ۸۰ روستا (هزار و ۳۰۰ خانوار) می‌رسد.

وی افزود: شهرستان رودسر با ۱۳روستا، بیشترین روستای آماده گازرسانی در دهه فجر است  و پس از آن، شهرستان لنگرود با چهار روستا، شهرستان سیاهکل با سه روستا و شهرستان‌های رودبار، لاهیجان و املش هرکدام با یک روستا قرار دارند، به این ترتیب درصد بهره‌مندی گاز روستایی به حدود ۹۶ درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان تصریح کرد: در دهه فجر امسال همسو با حمایت حداکثری از تولید، پروژه گازرسانی به  ۲۹ صنعت نیز به بهره‌برداری می‌رسد و با انجام این پروژه ۸ هزار مترمکعب بر ساعت گاز جایگزین سوخت مایع می‌شود.

اکبر با اشاره به بهره‌مندی بیش از ۹۸ درصدی خانوارهای شهری و روستایی گیلان از گاز طبیعی، اظهار کرد: در دهه فجر امسال، تعداد مشترکان گاز این استان به یک میلیون و ۱۳۰ هزار مشترک می‌رسد.

روستا و یک شهر ایلام گازرسانی می‌شوند

عباس شمس‌اللهی، مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از گازرسانی به ۴۸ روستا با ۱۷۵۰ خانوار و یک شهر با ۶۰۰ خانوار، همچنین گازرسانی به ۱۲۰ مورد از صنایع و واحدهای اقتصادی و تولیدی در ایلام  به مناسبت دهه فجر خبر داد.

وی افزود: در مجموع برای گازرسانی به این پروژه‌ها ۴۵ کیلومتر خط تغذیه و ۲۳۴ کیلومتر شبکه توزیع اجرایی شده است.

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۲۶۱ پروژه گازرسانی خراسان جنوبی

سید محمود هاشمی، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی اعلام کرد که در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۸۷۱ پروژه گازرسانی به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۹۰ پروژه در این استان آغاز می‌شود.

وی در تشریح این خبر گفت: پروژه گازرسانی به ۵۷۶ روستا در دهه فجر افتتاح و عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۸۸ روستا نیز آغاز می‌شود.

وی افزود: در بخش صنعت نیز پروژه گازرسانی به ۲۴۸ واحد صنعتی و تولیدی افتتاح و عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۶۸ واحد صنعتی باقیمانده آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از افتتاح پروژه گازرسانی به ۷۷۷ واحد مسکن محرومان در ۴۶ روستای استان خبر داد و گفت: در دهه فجر، عملیات اجرایی ۱۱ پروژه گازرسانی به ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در استان آغاز خواهد شد.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۰۲ طرح گازرسانی در کردستان

احمد فعله‌گری، مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان از افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۰۲ طرح گازرسانی در این استان خبر داد و گفت: ۱۰۹ پروژه مربوط به بخش صنعت و ۹۱ طرح نیز در بخش روستایی است که در دهه فجر امسال، طرح گازرسانی به ۵۸ روستای استان با زیر پوشش قرار دادن ۲ هزار و ۹۸۳ خانوار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: تعداد پروژه‌های مربوط به کلنگ‌زنی عملیات گازرسانی روستایی ۳۳ پروژه است که به هزار و ۳۵ خانوار گازرسانی می‌شود؛ در بانه عملیات گازرسانی به دو روستا با ۳۵ خانوار، بیجار ۹ روستا با ۲۳۳ خانوار، دیواندره دو روستا با ۳۶ خانوار، سقز ۹ روستا با ۲۱۸ خانوار، سنندج پنج روستا با ۳۱۷ خانوار، قروه سه روستا با ۲۲ خانوار و مریوان سه روستا با ۱۷۰ خانوار.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه پروژه گازرسانی به ۶۷ واحد صنعتی نیز در دهه فجر افتتاح می‌شود، اظهار کرد: برای بهره‌برداری از طرح‌های قابل افتتاح ۶۶ میلیارد ریال هزینه، ۳۶ هزار و ۸۵۹ متر شبکه اجرا و ۱۰۷ علمک نصب شده است.

افتتاح ۵ طرح گازرسانی در استان قم

علیرضا نصیری، مدیرعامل شرکت گاز استان قم از گشایش پنج طرح گازرسانی در این استان خبر داد و گفت: گازرسانی به روستای خرم‌آباد و پیش‌بینی تأمین گاز فاز ۳ منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از جمله این پروژه‌ها است که شامل خطوط تغذیه و شبکه توزیع به طول ۹۶۰۰ متر، ۲۵ انشعاب (علمک) و یک دستگاه ایستگاه تقلیل فشار به ظرفیت ۴۰۰ متر مکعب بر ساعت است.

وی یادآور شد: تهیه و تأمین ایستگاه سی‌جی‌اس و اقلام پروژه طرح توسعه فاز ۳ شهرک‌های صنعتی شکوهیه و فاز ۲ محمودآباد و شهرک جدید صنعتی الغدیر و انجام مناقصه برای جذب پیمانکار اجرایی از دیگر اقدام‌های این شرکت در دهه فجر ۹۹ برشمرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم جذب پیمانکار عملیات تکمیلی ساختمان امداد و حوادث منطقه را از دیگر طرح‌هایی عنوان کرد که این زمان آغاز به کار می‌کند و افزود: اجرای ۶۰ کیلومترشبکه توزیع و تغذیه از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال است.

اتصال ۲۷ روستای استان یزد به شبکه گاز طبیعی

علی‌اکبر میدانشاهی، مدیرعامل شرکت گاز استان یزد اعلام کرد که هم‌زمان با ایام دهه فجر ۲۷ روستای استان یزد با قابلیت نصب بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ علمک به شبکه گاز طبیعی متصل می‌شوند.

وی در این باره اظهار کرد: پروژه‌های گازرسانی استان شامل گازرسانی به روستاها، واحدهای صنعتی از جمله کوره‌های آهک و آجرپزی، گلخانه‌ها و مجتمع کشاورزی، مراکز دامپروری و دامداری و... با اجرای ۲۱۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۷۵ کیلومتر شبکه تغذیه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد همچنین گازرسانی به ۲۷ روستای استان را از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت در دهه فجر امسال دانست که سبب اتصال ۱۸ روستای شهرستان مهریز، چهار روستای شهرستان میبد، سه روستای شهرستان تفت، یک روستای شهرستان بافق و یک روستای شهرستان خاتم به شبکه گاز طبیعی خواهد شد.

میدانشاهی از آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های گازرسانی به چهار روستای علی‌آباد چهل گزی، واحدهای صنعتی عمده و جزء، همچنین پروژه‌های ساختمانی به‌عنوان دیگر برنامه‌های شرکت گاز در ایام دهه فجر نام برد که انجام این پروژه‌ها با اجرای بیش از ۸۰ کیلومتر شبکه تغذیه و ۹۵ کیلومتر شبکه توزیع، نصب سه ایستگاه اندازه‌گیری به ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، سه ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت‌های ۵ هزار مترمکعب بر ساعت، ۴۰۰ مترمکعب بر ساعت و یک هزار مترمکعب بر ساعت همراه خواهد بود.

کلنگ‌زنی و افتتاح ۹۴ پروژه گازرسانی در استان همدان

عبدالله فیاض، مدیرعامل شرکت گاز استان همدان اعلام کرد که ۹۴ پروژه گازرسانی هم‌زمان با چهل‌ودومین سالگرد انقلاب اسلامی در این استان کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

وی گفت: ۸۹ پروژه گازرسانی از مجموع این پروژه‌ها در توابع شهرستان‌های همدان،‌ ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، بهار، کبودرآهنگ، رزن و درگزین افتتاح می‌شود که برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۴۲۶۴۰ متر شبکه‌گذاری اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان ادامه داد: کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی ۵ پروژه گازرسانی به روستاها در شهرستان‌های همدان،‌ ملایر، کبودرآهنگ و رزن نیز آغاز می‌شود که در اجرای این پروژه‌ها بیش از ۱۳۵۰۰ متر شبکه‌گذاری اجرا و ۹۲ انشعاب نصب می‌شود.

فیاض تصریح کرد: اجرای  ۱۶۴ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز، نصب ۳۰۲۹ انشعاب، پذیرش ۱۲۱۶۱ اشتراک و گازرسانی به ۲۲۹ واحد صنعتی و کشاورزی از اهم اقدام‌های این شرکت از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه است.

۱۱۴ روستا و واحد تولیدی و صنعتی قزوین گازرسانی می‌شود

اسماعیل مفرد بوشهری، مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: ۱۰ روستا و ۱۰۴ واحد تولیدی و صنعتی در این استان به شبکه گاز کشور متصل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به ۵۴۷ روستا و ۲۵ شهر استان قزوین پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده است، اظهار کرد: هم‌اکنون به ۴۴۲ هزار مشترک خدمت‌رسانی می‌شود.

۶ پروژه گازرسانی در استان سمنان افتتاح می‌شود

علیرضا اعوانی، مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان از بهره‌برداری ۶ پروژه گازرسانی روستایی، تولیدی - کشاورزی و آموزشی در این استان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌های گازرسانی، ۱۴۵ خانوار در روستاهای کهک، سنرد و ساروزن و بنه کوه و ناروهه از توابع شهرستان گرمسار و ده سراب و سرابرود در شهرستان آرادان از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

به گفته وی، گازرسانی به این روستاها با اجرای ۴۳ کیلومتر شبکه گذاری و نصب ۳۰۱ انشعاب انجام شده است.

بهره‌برداری از ۲۴ پروژه گازرسانی در آذربایجان شرقی

سیدرضا رهنمای توحیدی، مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: امسال ۲۴ پروژه و طرح گازرسانی در دهه فجر افتتاح می‌شود که این پروژه‌ها شامل ۱۵ طرح گازرسانی به ۶۴ روستا و ۹ پروژه گازرسانی صنعتی و توسعه ساختمان اداری است.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از نظر گازرسانی در شمار استان‌های سبز است، اظهار کرد: با گازرسانی به ۶۴ روستا، هزار و ۸۶۲ خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند، همچنین همه واحدهای شهرک صنعتی شهید مدنی نیز دارای گاز طبیعی خواهند شد.

زنجان با ۵۹ پروژه گازرسانی به استقبال دهه فجر رفت

موسی احمدلو، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان اعلام کرد که دهه فجر امسال با افتتاح طرح‌های گازرسانی به ۵۰ واحد صنعتی و تولیدی، گازرسانی به ۹ روستا در این استان آغاز شد.

وی با اشاره به  افتتاح طرح گازرسانی به ۹ روستای استان با ۵۱۲ خانوار افزود: با این اقدام مجموع روستاهای بهره‌مند از گاز استان به ۶۰۲ روستا با ۹۴ هزار و ۸۹ خانوار می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه اکنون صددرصد جمعیت شهری و ۸۸.۴ درصد از خانوارهای روستایی استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، گفت: عملیات گازرسانی در ۴۷ روستای دیگر برای بهره‌مندی ۴ هزار و ۲۸۲ خانوار تداوم دارد.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۸۲ پروژه گازرسانی در آذربایجان‌غربی

علیرضا شیخی، مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۸۲ پروژه گازرسانی روستایی و صنعتی در استان هم‌زمان با ایام دهه فجر خبر داد و گفت: در این زمان ۶۶ روستا با مجموع ۵۹۸۰ خانوار به شبکه گاز طبیعی کشور متصل می‌شوند تا شاخص بهره‌مندی خانوار روستایی استان با ۲ درصد افزایش به ۷۳ درصد برسد.

وی با اشاره به بهره‌برداری طرح ۷۴ مصرف‌کننده صنعتی از گاز در دهه فجر، افزود: گازرسانی به دو جایگاه عرضه سی‌ان‌جی نیز در این روزها به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: کلنگ‌زنی ۳۷ پروژه گازرسانی روستایی با بهره‌مندی ۳۷۴۴ خانوار از دیگر برنامه‌های شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی است.

۸۹ پروژه گازرسانی در استان بوشهر افتتاح می‌شود

مسلم رحمانی، مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر اعلام کرد که در دهه فجر امسال، ۸۹ پروژه گازرسانی در استان بوشهر افتتاح می‌شود.

وی در این باره گفت: با گازرسانی به ۳۰ روستا در شهرستان‌های جم، دشتستان، تنگستان و دیلم، ۹۱۴ خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند، همچنین ۵۲ صنعت که شامل مرغداری، گلخانه، کارخانه آسفالت و دیگر صنایع است در سراسر استان قادر به استفاده از این سوخت پاک می‌شوند، ضمن اینکه هفت طرح توسعه‌ای نیز در این روزها به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر ادامه داد: گازرسانی به شهرها و روستاهای استان بوشهر از سال ۱۳۸۷ آغاز شد و تاکنون کل شبکه‌های اجراشده گاز طبیعی در بخش شهری و روستایی استان بوشهر به ۷۳۴۶ کیلومتر رسیده و هم‌اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی در استان ۹۸ درصد است.

رحمانی تصریح کرد: تاکنون به ۴۴۱ روستا و ۳۹ شهر بوشهر گازرسانی شده و ضریب نفوذ گازرسانی در بخش شهری به ۹۹ درصد و در بخش روستایی به ۹۷ درصد رسیده است.

اتصال دو روستای استان البرز به شبکه گاز کشور

حسین تقی‌نژاد، مدیرعامل شرکت گاز استان البرز از اتصال دو روستای کندر و هلجرد استان البرز به شبکه از کشور خبر داد و تصریح کرد: با گازرسانی به این دو روستا، مجموع روستاهای بهره‌مند از گاز استان البرز به ۱۶۱ روستا می‌رسد.

به گفته تقی‌نژاد، ۲۹۰ روستا در استان البرز واجدشرایط گازرسانی هستند و در این زمان عملیات اجرایی (کلنگ‌زنی) پروژه‌های گازرسانی به روستاهای ارنگه، گوراب، جی، چاران، سیجان، خور از توابع شهرستان کرج (محور چالوس) نیز آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز گفت: از ۱۷ شهر استان البرز، ۱۶ شهر گازرسانی شده است و هم‌اکنون ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری ۹۹.۹ درصد و جمعیت روستایی ۸۵ درصد است.

کلنگ‌زنی و افتتاح ۲۶ پروژه گازرسانی چهارمحال و بختیاری

سیامک حیدری، مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری از بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۲۶ پروژه گازرسانی روستایی و واحدهای تولیدی و صنعتی در دهه فجر خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه‌ها، تعداد ۱۹ روستا با ۳۹۰۰ خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۹۹.۳ درصد جمعیت شهری و ۸۹.۸ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، افزود: پروژه‌های گازرسانی روستاهای خلیل‌آباد خاکی، کریم‌آباد خاکی و قلعه خاکی در شهرستان شهرکرد و خط انتقال ۲۰ فولاد چهارمحال (فاز سوم) و روستاهای منطقه دوآب صمصامی (فاز ۱) شامل هشت روستا در شهرستان کوهرنگ و گازرسانی به هفت روستای در شهرستان لردگان به شبکه شهری متصل می‌شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری، افتتاح و بهره‌برداری از ۱۷ واحد تولیدی و صنعتی در سراسر استان با اعتباری ۵۰ میلیارد ریالی به شبکه گاز می‌پیوندند و عملیات گازرسانی به روستاهای احمدآباد، قاسم‌آباد، آبحره و قلعه خونکار در شهرستان کوهرنگ، همچنین گازرسانی به ۴۰ واحد صنعتی نیز آغاز می‌شود.

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۳۷ پروژه گازرسانی گلستان

علی طالبی، مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان اعلام کرد که ۱۳۳ پروژه گازرسانی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و حدود ۳۳۰۷ خانوار استان از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند و چهار پروژه شامل سه روستا و یک خط تغذیه، کلنگ‌زنی می‌شود.

وی گفت: تاکنون ۳۳ شهر و ۸۹۰ روستا با حساب روستاهایی که تازگی ایجاد شده، همچنین ۳۰۵۵ واحد صنعتی به همراه  ۶۵ جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

۷۰ پروژه گازرسانی در اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

سیدمصطفی علوی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: به مناسبت دهه فجر امسال، ۷۰ پروژه گازرسانی در استان اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از گازرسانی به شهر انارک به روش سی‌ان‌جی خبر داد و افزود: در این طرح بیش از ۶۹۰ خانوار از گاز بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: گازرسانی به روستاهای فرح‌آباد، سهیل و سپرو از توابع شهرستان نایین، همچنین روستاهای چوپانان، چاه ملک و قادرآباد نیز بهره‌برداری می‌شود و در مجموع، بیش از ۱۳۵۰ خانوار روستایی به شبکه گاز کشور متصل می‌شوند.

علوی همچنین از افتتاح گازرسانی به  چهار شهرک صنعتی، واقع در قمصر کاشان، شهر عسگران، اژیه و منطقه پرزان در شهرستان شهرضا، خبر داد و افزود: گازرسانی به ۵۰ مرغداری در شهرستان نایین، کشتارگاه صنعتی نجف‌آباد و یک گلخانه در شهر علویجه از پروژه‌های مهم بخش صنعت است.

وی گفت: گازرسانی به ۱۱۰ واحد مسکن مهر در شهرستان فلاورجان، شهرک مسکونی یاسر در شهرستان خوانسار و مجتمع مسکونی رزلند در شهرستان آران و بیدگل، از پروژه‌های بخش خانگی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از بهره‌برداری از ایستگاه تقلیل فشار شهرک صنعتی خمینی‌شهر به‌منظور تأمین گاز مشترکان جدید این منطقه، همچنین بهره‌برداری از سه ساختمان اداری، پست امداد و پشتیبانی در شهرهای سجزی، چادگان و گوگد (از توابع شهرستان گلپایگان) خبر داد.

بهره‌برداری از ۱۹۲ پروژه گازرسانی لرستان

کرم گودرزی، مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان از گازرسانی به ۸۳ روستا و ۱۰۹ واحد صنعتی استان لرستان همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌های گازرسانی، ۶ شهرستان خرم‌آباد، دورود، بروجرد، کوهدشت، سلسله و ازنا در زمره  شهرستان‌های سبز قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ گازرسانی شهری بیش از ۹۹.۸ درصد است، گفت: در بخش گازرسانی روستایی نیز ۲ هزار و ۳۶۳ روستای واجد شرایط گازرسانی در استان وجود دارد که از این تعداد حدود هزار و ۸۷۲ روستا گازرسانی شدند و ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی لرستان بیش از  ۹۰ درصد است.

۸۲۴ پروژه گازرسانی در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد

حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی اعلام کرد که همزمان با دهه فجر ۸۲۴ پروژه گازرسانی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: پروژه‌های گازرسانی به ۷۰۰ واحد صنعتی و تولیدی و ۱۲۵۸۲ خانوار ساکن در ۱۰۵ روستای استان در دهه‌فجر به بهره‌برداری می‌رسند همچنین عملیات اجرایی در ۱۹ روستای دیگر آغاز می‌شود که با بهره‌برداری از آنها، ۲۷۳۹ خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 313282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =