اتصال خط ۲۰ اینچ مجتمع فولاد بوتیای ایرانیان به شبکه انتقال گاز

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز ایران از انتقال پایدار گاز طبیعی به مجتمع فولاد بوتیای ایرانیان کرمان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا عربلو در این باره گفت: هدف از انجام این عملیات، اتصال خط ۲۰ اینچ مجتمع فولاد بوتیای ایرانیان به شبکه انتقال گاز و تأمین سوخت پاک و انرژی مورد نیاز برای تولید و راه‌اندازی این کارخانه است.

وی افزود: این عملیات با انجام تاین ( اتصال) خط در دو روز با ۱۶۰ نفرساعت و با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی کامل با همکاری مرکز بهره‌برداری خطوط لوله کرمان و واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) تکمیل شد.

مقاوم‌سازی خطوط لوله انتقال گاز در محدوده مراکز بهره‌برداری سیرجان و کرمان

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز همچنین از پایان موفق اجرای عملیات ایمن‌سازی خطوط لوله انتقال گاز در محدوده مرکز بهره‌برداری سیرجان و کرمان خبر داد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این عملیات، مقاوم‌سازی و ایمن کردن خط لوله انتقال گاز و جاده سرویس با افزایش ضریب اطمینان دسترسی به تأسیسات و خطوط لوله در شرایط اضطراری (ERP) و بحرانی در تمامی فصل‌های سال است.

عربلو با اشاره به شناسایی نقاط پرخطر و آسیب‌پذیر خط لوله در تقاطع با رودخانه‌ها و مسیل‌ها با تعریف پروژه مقاوم‌سازی برای کاهش نقاط بحرانی و تاب‌آوری خطوط لوله انتقال گاز و جاده سرویس، اجرای ابنیه فنی در چهار بخش ساخت دیوار سنگی، آبنما، اسلب‌گذاری در تقاطع جاده‌ها و تسطیح جاده سرویس، اظهار کرد: این عملیات در خطوط لوله گل گهر، ارسنجان/ رفسنجان، خطوط لوله ۲۰ و ۳۰ اینچ کرمان و کوهبنان بوده که در ۱۴ ماه تکمیل شد.

کد خبر 313378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =