۴ پروژه شرکت نفت فلات قاره ایران در خارک به بهره‌برداری رسید

چهار پروژه شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه عملیاتی خارک همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۱ بهمن‌ماه) چهار پروژه منطقه عملیاتی خارک شرکت نفت فلات قاره ایران مشتمل بر پروژه انتقال گاز مجتمع دریایی فروزان به خارک، پروژه راه‌اندازی اتاق کنترل مرکزی جدید کارخانجات خشکی با سیستم کنترل DCS، پروژه ساخت، تکمیل و تجهیز کمپ زیتون و پروژه تفکیک گازهای مشعل در کارخانجات درود یک، ابوذر و فروزان به بهره‌برداری رسید.

انتقال گاز مجتمع دریایی فروزان به خارک

پروژه انتقال گاز مجتمع دریایی فروزان به خارک با هدف جلوگیری از سوزاندن گازهای مشعل، کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی و تامین خوراک پتروشیمی خارک به بهره‌برداری رسید.

افزایش مشارکت فنی و اجرایی میان شرکت نفت فلات قاره ایران و پتروشیمی خارک، انتقال زودهنگام گاز شیرین همراه سکوهای دریایی به جزیره خارک برای تامین خوراک این پتروشیمی و افزایش تولید روزانه متانول و ال‌پی‌جی پتروشیمی خارک به واسطه دریافت خوراک بیشتر، از جمله اهداف پروژه انتقال گاز مجتمع دریایی فروزان به خارک است.

با اجرای این پروژه، روزانه از سوزاندن ۴۵ تا ۶۵ میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری می‌شود که با انتقال حدود ۳۵ درصد گاز تولیدی به خشکی، سهمی بسزا در کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی و کاهش خطرهای ناشی از ارسال حجم زیاد گاز به مشعل و جلوگیری از هدررفت سرمایه ملی دارد.

فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای اجرای پروژه زودهنگام گازرانی چاه‌های فروزان از دیگر اهداف این پروژه عنوان شده است.

راه‌اندازی اتاق کنترل مرکزی جدید کارخانجات خشکی

راه‌اندازی اتاق کنترل مرکزی جدید کارخانجات خشکی با سیستم کنترل DCS دیگر پروژه شرکت نفت فلات قاره ایران است که امروز در منطقه خارک به بهره‌برداری رسید.

برای راه‌اندازی این پروژه که با پوشش جهادی و همیاری همه واحدهای عملیاتی منطقه جهت اجرای کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن محقق شده است، تجهیزات ابزاردقیق قدیمی و فرسوده تعویض و مشکلات تعمیرات و نگهداری رفع شده است و با اتکا به توان و تخصص نیروی انسانی باتجربه، ادوات کنترل و ابزاردقیق به سیستم‌های روزآمد ارتقا یافته و دقت کارآیی و سهولت راهبری کارخانجات بهبود یافته است.

ساخت، تکمیل و تجهیز کمپ زیتون

کمپ زیتون که ساخت، تکمیل و تجهیز آن به پایان رسیده، دیگر پروژه افتتاح شده امروز نفت فلات قاره ایران در منطقه عملیاتی خارک است. در این پروژه، نقشه‌ای جامع برای کمپ زیتون طراحی، تدوین و اجرا شده است که از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به تغییر کاربری، تعمیر و نوسازی آشپزخانه و سردخانه‌های زیر صفر و بالای صفر و لاندری، تعمیر و تجهیز نمازخانه، وضوخانه و سرویس‌های بهداشتی و فنس‌کشی محیط کمپ و محوطه‌سازی و آسفالت معابر اشاره کرد.

در این پروژه، کانکس‌های مسکونی در سه بخش جانمایی شده و برای همه کانکس‌ها سایبان ساخته شده است.

ساخت دو زمین چمن مصنوعی در محوطه کمپ و همچنین ساخت و تجهیز سالن ورزشی بدنسازی، ساخت و نصب دکل ایرانسل نسل چهارم (۴G)، انتقال خط لوله آبرسانی از کارخانه درود-۲ به کمپ زیتون به طول ۲۳۰۰ متر، برق‌رسانی با کابل‌های زیر زمینی از کارخانه درود-۲ به کمپ زیتون و تامین برق مصرفی کمپ از شبکه برق و استفاده اضطراری از دیزل ژنراتور در هنگام قطع برق، نصب یک دستگاه خودپرداز برای نقل و انتقال مالی کارکنان، محوطه‌سازی و ایجاد فضای سبز و درختکاری در محوطه کمپ و استقرار واحد حراست در کمپ از دیگر ویژگی‌های کمپ زیتون در فرایند تکمیل و تجهیز به شمار می‌رود.

تفکیک گازهای فلر در کارخانجات خشکی

چهارمین پروژه شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه عملیاتی خارک که امروز به بهره‌برداری رسید، پروژه تفکیک گازهای مشعل در کارخانجات درود یک، ابوذر و فروزان است که با هدف تکمیل شبکه گازهای کارخانجات خشکی در این منطقه عملیاتی شده است.

در مسیر اجرای این پروژه، مسیرهای قدیمی گاز به مشعل کارخانجات خشکی نوسازی و ایمن‌سازی شده‌اند، آلودگی صوتی کارخانجات به‌طور محسوسی کاهش یافته و امکان جداسازی گاز به مشعل شرکت نفت فلات قاره و پتروشیمی خارک فراهم شده است.

کد خبر 313393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =