فعالان صنعت پتروشیمی حضور در بازارهای جهانی را جدی بگیرند

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، صنعت پتروشیمی را صنعتی صادراتی عنوان کرد که فعالان این صنعت هم باید حضور در بازارهای جهانی را جدی بگیرند، گفت: با افتخار اعلام می‌کنیم، صنایع پتروشیمی ایران در شرایط تحریم یکی از منابع تامین ارز در کشور بودند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، جعفر ربیعی در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست با شعار «کسب‌وکارجهانی» با بیان اینکه صنعت پتروشیمی یک صنعت صادراتی بوده و فعالان این صنعت هم باید حضور در بازارهای جهانی را جدی بگیرند، گفت: خوشبختانه با افتخار اعلام می‌کنیم، صنایع پتروشیمی ایران در شرایط تحریم یکی از منابع تامین ارز در کشور بودند.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، تنوع خوراک در صنعت پتروشیمی و سرمایه انسانی ماهر را از جمله دلایلی اعلام کرد که صنعت پتروشیمی ایران همچنان برای سرمایه‌گذاران خارجی جذاب است، گفت: با رفع محدودیت‌های ناشی از تحریم به طور قطع شاهد حضور شرکت‌های بزرگ با سرمایه و  فناوری پیشرفته در ایران خواهیم بود.

وی افزود: اگرچه حضور در بازارهای جهانی و ارتباط با بازیگران بزرگ پتروشیمی همیشه جزو اولویت‌های نخست صنعت پتروشیمی ایران بوده است، اما به دلیل تحریم‌ها این ارتباط بسیار کم شد.  

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس ادامه داد: با این حال تحریم‌ها سبب شد شرکت‌های ایرانی بسیاری از وابستگی‌های ما در بخش‌هایی مانند خرید تجهیزات، فناوری‌ها و کاتالیست‌ها و غیره را کاهش دهند و نیاز این صنعت را تامین کنند که این خود یک نقطه اتکاست.

وی، بازار پتروشیمی ایران را بازار بسیار جذابی برای سرمایه‌گذاران خارجی دانست و افزود: بی‌نظیر بودن تنوع خوراک در صنعت پتروشیمی ایران و حضور سرمایه انسانی بسیار توانمند در آن سبب شده تا شرکت‌های بزرگ پتروشیمی دنیا همیشه تمایل داشته باشند در بازار پتروشیمی ایران سرمایه‌گذاری کنند.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: با رفع محدودیت‌های ناشی از تحریم، به طور قطع شاهد حضور شرکت‌های بزرگ با فناوری پیشرفته و سرمایه در ایران خواهیم بود اما این امر به این معنا نیست که عرصه برای صنعتگران ایرانی تنگ شود بلکه فرصت فعالیت بیشتر و افزایش سفارش کار را برای آنها فراهم می‌کند.

ربیعی با تاکید بر اینکه استفاده از توانمندی‌های داخلی در صنعت پتروشیمی در دوسال گذشته نسبت به چندسال اخیر قابل مقایسه نیست، ادامه داد: در هلدینگ خلیج فارس هیچ شرکت پتروشیمی را نداریم که کمتر از۱۰ تا ۱۵ قرارداد با شرکت‌های داخلی امضا کرده باشند، حتی بعضی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس بیش از ۱۰۰ قرارداد با شرکت‌های داخلی امضا کرده‌اند.

وی، سهم هلدینگ خلیج فارس از افتتاح ۱۷ طرح پتروشیمی برای سال ۹۹ که تاکنون ۱۰ طرح آن به بهره‌برداری رسیده است را چهار طرح اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون شاهد بهره‌برداری از چهار طرح لردگان، الفین ایلام، سولفات پتاسیم ارومیه و ابرپروژه بیدبلند خلیج فارس بوده‌ایم. در واقع ما به تعهدمان دراین بخش عمل کردیم.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس تأکید کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، امیدواریم سه طرح دیگر را تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰ وارد مدار تولید کنیم.

چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست با شعار «کسب‌وکار جهانی» یکشنبه، ۱۹ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد و فردا (۲۲ بهمن‌ماه) به‌کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 313418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =