رفع کامل دغدغه‌های مردم خوزستان در دستور کار دولت

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به مسائل مطرح‌شده در نشست اقتصاد مقاومتی استان خوزستان، گفت: امیدوارم با نهایی شدن طرح وزیر نفت در خصوص اختصاص بودجه‌ای از منابع حاصل از فروش نفت، بتوانیم دغدغه‌های مردم این استان را به‌طور کامل برطرف کنیم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری، عصر دیروز (شنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه‌های تأمین مالی طرح‌های بخش آب و فاضلاب استان خوزستان و کردستان با اشاره به کارهای بزرگ و سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در بخش‌های مختلف عمرانی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی استان خوزستان گفت: استان خوزستان از مهم‌ترین استان‌های کشور است که باید برای رفع مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردم این استان اقدام‌های جدی‌تری انجام شود.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به استان خوزستان و مسائل مطرح‌شده در نشست اقتصاد مقاومتی استان، افزود: امیدواریم با نهایی شدن طرح وزیر نفت در خصوص اختصاص بودجه‌ای از منابع حاصل از فروش نفت، بتوانیم دغدغه‌های مردم را به‌طور کامل برطرف کنیم.

جهانگیری با اشاره به تفاهم انجام شده میان وزارت نیرو، بانک‌ها و استانداری خوزستان به‌منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح‌های مربوط به جمع‌آوری فاضلاب در استان گفت: در حال حاضر وزارت نیرو اقدام‌هایی مانند رساندن آب شرب مطمئن از سرشاخه‌های کارون به شهرهای استان را انجام می‌دهد و تلاش داریم تا با همکاری بانک‌ها، مشکل آب‌های سطحی و فاضلاب در هنگام بارندگی‌های شدید که موجب آزار مردم شده است برطرف شود.

در این جلسه که وزرای نیرو، راه و شهرسازی، استانداران خوزستان و کردستان و روسای بانک‌های دولتی و خصوصی کشور حضور داشتند، تفاهم‌نامه‌های مربوط به تأمین مالی چرخ‌های بخش آب و فاضلاب استان خوزستان میان مدیران بانک‌ها، ‌استاندار و شرکت آب و فاضلاب کشور منعقد شد که بر اساس آن و از طریق ماده ۵۶، هر یک از بانک‌های صادرات، ملت، سپه، پاسارگاد، ملی، پارسیان و رفاه مسئولیت تأمین منابع مالی مورد نیاز برای جمع‌آوری فاضلاب شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، دشت آزادگان، ماهشهر و بندر امام، مسجدسلیمان و نیز آب روستایی را بر عهده گرفتند.

معاون اول رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به شرایط استان کردستان و ضرورت انجام اقدام‌های عملی برای توسعه استان و رفع عقب‌ماندگی‌ها، از نظام بانکی کشور خواست تا در کنار استانداری کردستان تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های ارائه‌شده در زمینه پتروشیمی، تولید لاستیک و راه‌آهن را انجام دهند.

در این نشست پس از توضیحات استاندار کردستان در خصوص تأمین مالی طرح‌های پتروشیمی کردستان، لاستیک‌سازی رازی و پروژه راه‌آهن بیجار و قروه، مقرر شد بانک‌ها با تشکیل کنسرسیوم مالی در سریع‌ترین زمان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها را فراهم کنند.

کد خبر 313540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =