اصلاحیه لایحه بودجه بر اساس شرایط کنونی کشور تدوین شده است

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه نباید اجازه داد موضوع مهمی مثل بودجه کشور درگیر مناقشات و مباحث بی‌ثمر شود، گفت: اصلاحیه لایحه بودجه بر اساس شرایط کنونی کشور تهیه و تدوین شده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (یکشنبه، ۲۶ بهمن‌ماه) در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: اصلاحیه لایحه بودجه بر اساس شرایط و مقتضیات کنونی کشور و با رویکرد همگرایی و همچنین با تکیه بر دیدگاه کارشناسان و متخصصان خبره کشور تهیه و تدوین شده است، از این رو هرگونه سیاست‌زدگی می‌تواند به روند توسعه کشور و حقوق مردم آسیب برساند.

وی با تأکید بر ضرورت تصویب هرچه سریع‌تر لایحه بودجه، افزود: نباید موضوع مهمی مثل بودجه کشور درگیر مناقشات و مباحث بی‌ثمر شود و با همگرایی و اجماع‌، پیام ثبات و رشد به اقتصاد بدهیم.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه اقتضای وضع اقتصادی امروز کشور و در عین حال انتظارهای مردم از دولت، ایجاد آرامش و ریل‌گذاری صحیح مسیر آینده اقتصاد است، تصریح کرد: باید همه توجه کنیم که هر وقفه‌ای در تصویب بودجه کشور می‌تواند به کلیت اقتصاد و از آن مهم‌تر معیشت و زندگی مردم آسیب وارد کند.

روحانی با بیان اینکه تکانه‌ها و تنش‌های غیراقتصادی در اقتصاد اثرگذار شده است، عنوان کرد: شایسته است همه مسئولان در تمامی قوای کشور، در کنش‌ها و اظهارات خود نهایت مراقبت و دقت را به عمل آورند تا مبادا شرایطی خلاف انتظار عمومی شکل بگیرد که موجب آثار منفی در جامعه شود.

وی تأکید کرد: دولت تا روز آخر خدمت خود، حراست از معیشت مردم را وظیفه نخست خود می‌داند و تأمین کالاهای اساسی با نرخ ترجیحی، سیاست قطعی دولت تا پایان خواهد بود.

در ابتدای این نشست، اصلاحات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور برای ارائه به مجلس شورای اسلامی بحث و بررسی شد.

براساس گزارش ارائه‌شده از سوی سازمان برنامه و بودجه، اصلاحات بودجه در منابع و مصارف با حفظ منطق و شاکله کلی لایحه بودجه انجام شده است. بر این اساس به تأمین کالاهای اساسی و ضروری مردم با ارز ترجیحی و همچنین منابع لازم برای حوزه‌های توسعه‌ای کشور توجه شده است.

کد خبر 313561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =