واردات نفت هند از بازارهای تک‌محموله‌ افزایش می‌یابد

کاهش عرضه نفت خام تولیدکنندگان بزرگ اوپک سبب شده است که هند به واردات از بازارهای تک‌محموله‌ روی آورد.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، هند، سومین واردکننده بزرگ نفت خام جهان، پس از کاهش عرضه جهانی نفت خام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) محموله‌های نفت خام مورد نیاز خود را بیشتر از بازارهای تک‌محموله‌ای و از صادرکنندگانی خارج از خاورمیانه می‌خرد.

اوپک همچنان بزرگ‌ترین تامین‌کننده نفت خام هند است و حدود ۸۰ درصد مصرف نفت این کشور آسیایی به واردات از کشورهای عضو این سازمان وابسته است.

پالایشگاه‌های هندی در ماه‌های اخیر خرید نفت از آمریکا و نیجریه را افزایش داده‌اند، زیرا عربستان و عراق عرضه قراردادهای بلندمدت را برای مشتریان خود در آسیا محدود کرده‌اند.

مؤسسه مشاوره صنعتی فکتز گلوبال انرژی (FGE)  اعلام کرد: قرار است واردات نفت خام هند در سال جاری میلادی نسبت به سال ۲۰۲۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد.

واردات نفت خام هند در ماه دسامبر ۲۰۲۰ افزایش یافت و به بالاترین مقدار در حدود سه سال گذشته رسید، این در حالی است که تقاضای سوخت این کشور در ماه دسامبر برای چهارمین ماه پیاپی افزایش یافت و به بالاترین مقدار از فوریه ۲۰۲۰ رسید.

در حالی که پالایشگران هندی سهم واردات از بازارهای تک‌محموله‌ را در سبد خرید نفت خود افزایش داده‌اند، بالا رفتن قیمت نفت در هفته‌های اخیر خبر خوبی برای خریداران هندی به شمار نمی‌آید.

کد خبر 313691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =