روحانی: کشور را با کمترین درآمدهای نفتی اداره کرده‌ایم

رئیس‌جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید از آغاز ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با عزمی راسخ این سیاست‌ها را اجرا کرده و گواه آن نیز همین سال‌هایی است که با کمترین درآمدهای نفتی، کشور به بهترین شکل اداره شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۲۹ بهمن‌ماه) در نشست هیئت دولت، توافق هسته‌ای را حاصل ماه‌ها تلاش و پیگیری بین ایران و ۶ کشور بزرگ دانست و گفت: این توافق به‌سادگی به‌دست نیامده است و امروز هم ما برجام را به همان شکل که در ۲۳ تیرماه  ۹۴ تصویب شد قبول داریم، هیچ تغییری در آن را نمی‌پذیریم  و روی عهد خود هم ایستاده‌ایم.

وی با اشاره به قانون مصوب مجلس درباره اجرای تعهدهای هسته‌ای افزود: دولت با وجود آنکه به‌صراحت نظرش را درباره این قانون اعلام کرده است، اما قانون را اجرا می‌کند. نکته مهم درباره این موضوع این است که باید دقیق سخن بگوییم. آنچه اجرا می‌شود این است که ایران اجرای پروتکل الحاقی را از پنجم اسفندماه متوقف می‌کند، اما قرار نیست هیچ بازرسی از ایران اخراج شود.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: مشکل امروز فقط تحریم‌های ظالمانه است، اگر دولت آمریکا در عمل تحریم‌ها را برطرف کند، جمهوری اسلامی ایران در فاصله کوتاهی پس از راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، به همه تعهدهای خود باز می‌گردد، این موضع از سوی بالاترین مقام جمهوری اسلامی ایران یعنی مقام معظم رهبری به‌صراحت اعلام شده است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید از آغاز ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با عزمی راسخ این سیاست‌ها را اجرا کرده و گواه آن نیز همین سال‌هایی است که با کمترین درآمدهای نفتی، کشور به بهترین شکل اداره شد.

کد خبر 313708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =