۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
  • کد خبر: 313760
گزیده‌های نفتی هفته

اعطای گواهینامه‌های مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت به منتخبان، ایران و برنامه‌های صادرات گاز، کیش میزبان صنعت پتروشیمی و اما و اگرهای عرضه و تقاضای نفت را می‌توانید در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

اعطای گواهینامه: آیین اعطای گواهینامه‌های مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت به منتخبان چهار حرفه این هفته برگزار شد. بیژن زنگنه، وزیر نفت در این آیین، توسعه را محصول انسان‌های توسعه‌یافته دانست و اعلام کرد: رویکرد مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت باید حرفه‌ای و غیرسیاسی باشد. فرزین مینو، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت اعلام کرد: هدف و در عین حال دستاورد اصلی شکل‌گیری مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت تغییر پارادایم از مدرک‌گرایی به حرفه‌ای‌گرایی است و علی بیاتی، مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت هم تأکید کرد: عملکرد افراد منتخب، پس از دریافت گواهینامه نیز پایش می‌شود و نتایج این پایش، ملاک تصمیم‌گیری برای تمدید یا ابطال گواهینامه در آینده خواهد بود. منتخبان چهار گروه مدیران پروژه، رؤسا و سرپرستان ایمنی، بهداشت و محیط زیست، مدیران عمومی و اعضای کمیسیون‌های مناقصه‌ها و کمیته‌های فنی – بازرگانی در پایان این آیین گواهینامه‌های صلاحیت حرفه‌ای خود را از مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت دریافت کردند.

ایران و صادرات گاز: «ایران به‌دنبال صادرات گاز به اروپاست». این را حسن منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران می‌گوید و معتقد است: فضای آینده کشورها، نوع همکاری و اتفاق‌هایی که در روابط دیپلماسی کشور می‌افتد بر موضوع تجارت گاز مؤثر است. معاون وزیرنفت از آخرین تحولات صادرات گاز ایران هم می‌گوید.  

کیش میزبان صنعت پتروشیمی: دومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی این هفته در جزیره کیش برگزار شد. در حاشیه این نمایشگاه قرارداد و تفاهم‌نامه‌های متعددی از جمله توافقنامه ۳.۲ میلیارد یورویی سازندگان ایرانی و هلدینگ خلیج‌فارس، تفاهم‌نامه ۱۵ هزار میلیاردی بانک تجارت و هلدینگ خلیج فارس، تفاهم‌نامه همکاری پتروشیمی لردگان با صنعتگران داخلی، تفاهم‌نامه همکاری پتروشیمی خوزستان با شرکت‌های دانش‌‏بنیان و تولیدکنندگان ایرانی و ... امضا شد. جعفر ربیعی، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در حاشیه این همایش عنوان کرد: در چهار سال گذشته ۷۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های هلدینگ خلیج‌فارس از طریق سیستم ‏بانکی تأمین مالی شده که این مقدار به اندازه بودجه عمرانی یک‌ سال دولت است. حالا که بحث هلدینگ خلیج فارس مطرح است این را هم باید گفت که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از میان ۵۰۰ شرکت ایرانی، برترین شرکت ایران شد. از دیگر اخبار این هفته پتروشیمی می‌توان به آغاز عملیات اجرایی سه مگاپروژه خوراک ترکیبی در آینده نزدیک اشاره کرد که خبر آن را حسن عباس‌زاده، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی داده است.

 اما و اگرهای عرضه و تقاضای نفت: روند افزایشی قیمت نفت این هفته هم ادامه یافت و قیمت نفت خام برنت از ۶۳ دلار برای هر بشکه گذشت. هم‌زمان با این افزایش، رویترز در خبری به نقل از منابع آگاه مدعی شد سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک و متحدانش روند کاهش عرضه خود را از ماه آوریل تسهیل کنند. بلومبرگ نیز در خبری عنوان کرد: سرمای شدید هوا تولید نفت روسیه را به کمتر از سهمیه‌ تولیدش در توافق کاهش تولید اوپک پلاس رسانده است. در بخش تقاضا نیز خبرها حاکی از آن است واردات نفت خام چین در ماه ژانویه با ۱۸ درصد افزایش به ۱۱ میلیون و ۱۲۰ هزار بشکه در روز رسید و واردات نفت هند از بازارهای تک‌محموله‌ افزایش یافته است. از دیگر اخبار بخش بین‌الملل نفت در هفته جاری می‌توان به برنامه عراق برای ذخیره‌سازی نفت در کشورهای چین و پاکستان اشاره کرد.

دیگر اخبار: بارگیری نخستین گوی شناور پایانه نفتی جاسک، امضای تفاهم‌نامه بهینه‌سازی مصرف سوخت و معاونت زنان ریاست‌جمهوری، ‌دستگیری متخلفان یک قرارداد پیمانکاری و محموله نفتکش توقیف شده ازسوی آمریکا متعلق به ایران نبود از دیگر اخبار این هفته بودند.

کد خبر 313760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =