بهرگان سبزترین واحد صنعتی جنوب کشور می‌شود

شرکت نفت فلات قاره ایران، اقدام‌های گسترده‌ای را با هدف حفظ محیط زیست در منطقه بهرگان اجرا کرده است که به واسطه این اقدام‌ها، بهرگان در آینده‌ای نزدیک به سبزترین واحد صنعتی جنوب کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، مسعود بیرانوند، معاون عملیات تولید منطقه بهرگان گفت: به‌منظور پاسداشت محیط زیست و جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی، در دو سال گذشته در این منطقه نسبت به پاکسازی و مدیریت پسماند اقدام شده و پسماندهایی که در سه دهه دپو شده و از چالش‌ها و عدم انطباق‌های اصلی زیست محیطی منطقه بوده، جمع‌آوری شده‌اند.

وی با بیان اینکه این اقدام با مشارکت واحدهای مختلف منطقه از جمله اچ‌اس‌ئی، نوسازی و تعمیرات ساختمانی، امور اداری، تدارکات و امور کالا و مهندسی حفاری انجام شده است، افزود: از آنجایی که در چند نقطه، دپوی انواع ضایعات شامل خاک آلوده به نفت، لجن‌های نفتی و زائدات ساختمانی حاصل فعالیت‌های ساخت‌وساز و کارهای تعمیراتی، سبب آلودگی و بدمنظره شدن محیط شده بود، نسبت به ساماندهی مواد حفاری، پاکسازی سلویج زائدات نفتی و دپوی زائدات ساختمانی اقدام و از ده‌ها تن زائدات ساختمانی در تسطیح نقاط مختلف و ساخت باند هلی‌کوپتری استفاده شد. از خاک‌های آلوده به نفت نیز در تسطیح جاده عملیاتی بهرگان - گوره استفاده و نقاط یادشده پاکسازی و ضایعات جداسازی‌شده به سلویج انتقال داده شد.

معاون عملیات تولید منطقه بهرگان اظهار کرد: در این مدت حدود ۴ هزار اصله درخت همچون کنار و کهور که از لحاظ مصرف آب کم‌مصرف هستند و با اقلیم منطقه سازگاری دارند در نقاط پاکسازی‌شده کاشته شده است و پیش‌بینی می‌شود منطقه بهرگان در آینده‌ای بسیار نزدیک به سبزترین واحد صنعتی جنوب کشور تبدیل شود.

بیرانوند با بیان اینکه از لجن‌های نفتی به‌صورت پایلوت، آسفالت تهیه شده و آزمایش آن موفقیت‌آمیز بوده است، گفت: برای تهیه آسفالت از لجن‌های نفتی نیز با همت همکاران واحدهای تعمیرات مکانیک و ساختمانی ساخت پکیچ آسفالت‌ساز در دستور کار قرار گرفت که امید می‌رود تا پایان امسال این بسته نیز راه‌اندازی شود.

کد خبر 313939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =