منطقه ۴ انتقال گاز و دانشگاه قوچان همکاری می‌کنند

منطقه ۴ عملیات انتقال گاز و دانشگاه صنعتی قوچان تفاهم‌نامه پژوهشی امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمد کامل، مدیر منطقه ۴ عملیات انتقال گاز در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: امروزه با توجه به افزایش تعداد افراد تحصیلکرده در ایران، صنایع گوناگون کشور باید با این جمعیت همسو شوند و برای پیشرفت و توسعه از دانش دانشگاه در صنایع بهره بگیرند.

وی افزود: در صنعت گاز به‌ویژه در سطح مناطق عملیات انتقال گاز، شاهد بهره‌گیری مناسبی از ظرفیت‌های دانشگاهی و فناوری در کشور هستیم و از ظرفیت پژوهشی و توانمندی دانشگاه صنعتی قوچان نیز به‌عنوان حلقه ارتباطی صنعت و دانشگاه به‌خوبی بهره‌مند خواهیم شد.

مدیر منطقه ۴ عملیات انتقال گاز اعتماد به مهندسان و نخبگان دانشگاهی کشور را عامل رسیدن به خودکفایی و سبب شکوفایی ایران دانست و تصریح کرد: این مجموعه با همه توان آماده همکاری در سطوح مختلفت با مجموعه‌های دانش‌بنیان است.

کامل با اشاره به رویکرد منطقه ۴ عملیات انتقال گاز در حوزه‌های پژوهشی، گفت: این منطقه افزون ‌بر انجام پروژه‌های عملیاتی، در حوزه پژوهش‌های صنعتی نیز کارنامه درخشانی از خود بر جای خواهد گذاشت.

وی درباره نتایج مثبت این همکاری‌ها، اظهار کرد: دانشکده‌های دانشگاه قوچان می‌توانند در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه‌هایی مانند خودکفایی و مهندسی معکوس، فعالیت‌های حفاظت کاتدیک و تحقیقات آزمایشگاهی همکاری‌های مناسبی با این منطقه داشته باشند.

مدیر منطقه ۴ عملیات انتقال گاز یادآور شد: این تفاهم‌نامه با هدف بهره‌گیری از تخصص‌های مختلف علمی، تحقیقاتی، تجهیزات، آزمایشگاهی، کتابخانه‌ای و سایر امکانات بالقوه و بالفعل دانشگاه صنعتی قوچان از یک‌سو و رفع مشکلات و معضلات منطقه ۴ عملیات انتقال گاز، توسعه ملی و ایجاد همکاری‌های نزدیک همسو با حمایت از ارتباط بی‌واسطه دانشگاه و صنعت با استفاده از قوانین و مقررات کشوری امضا شده است.

کد خبر 314147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =