موزه نفت‌سوزها با ویژگی‌های خاص مردم‌شناسانه ثبت شد

مدیر موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت در آئین گشایش موزه‌ نفت‌سوزهای کرمان گفت: موزه نفت‌سوزها با ویژگی‌های خاص مردم‌شناسانه و دارای ابعاد اجتماعی پس از چند سال مطالعه و پیگیری‌های مجدانه توانست به‌عنوان پنجمین موزه از مجموعه طرح‌های موزه‌های صنعت نفت ثبت شود.

به گزارش شانا، اکبر نعمت‌الهی عصر سه‌شنبه (۱۲ اسفند) در آیین گشایش رسمی این موزه صنعتی در محل تالار برگزاری همایش‌های دانشگاه فرهنگیان شهر کرمان با تأکید بر تلاش صنعت نفت برای ثبت، حفظ و نگهداری آثار فرهنگی و تاریخی افزود: پس از ۱۱۰سال، صنعت نفت ایران تصمیم گرفت داشته‌ها و میراث خود را حفظ و نگهداری کند.

در ادامه عباس کاظمی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز ضمن تشکر از مدیران و کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان در همراهی با مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت برای راه‌اندازی موزه نفت‌سوزها گفت: خرسندیم که صنعت نفت در مرکز فرهنگ و تمدن ایران چنین موزه‌ای را تأسیس کرده است.

وی افزود: به‌دلیل سابقه استعمار انگلیس در ایران گاه تاریخ معاصر کشور ما با تحریف‌هایی روبه‌رو شده است و موزه نفت‌سوزها می‌تواند با بیان وقایع با این تحریف‌ها مقابله و ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی مردم کرمان و ایران را از آن زاویه‌ای که از نفت متأثر است، مطرح کند و نشان دهد.

موزه نفت‌سوزهای شهر کرمان به‌عنوان پنجمین موزه از مجموعه طرح‌های مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت ایران به‌طور رسمی گشایش یافت و کار خود را برای خدمات‌رسانی فرهنگی به عموم مردم و علاقه‌مندان آغاز می‌کند.

در آیین گشایش موزه نفت‌سوزهای شهر کرمان، عباس کاظمی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، اکبر نعمت‌الهی، مدیر موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت، حمیده واعضی، معاون استاندار کرمان در حوزه توسعه مدیریت و منابع انسانی، فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان، محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی و تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سخنرانی کردند.

کد خبر 314212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =