۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
  • کد خبر: 314357
کاشت یکصد اصله نهال در منطقه عملیاتی سراجه قم

هم‌زمان با هفته منابع طبیعی و گرامیداشت روز درختکاری، یکصد اصله نهال با هدف توسعه فضای سبز در منطقه عملیاتی سراجه قم کاشته شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سیدحسن سلیمانی، رئیس منطقه عملیاتی سراجه قم گفت: هم‌زمان با هفته منابع طبیعی، یکصد اصله نهال از گونه‌های مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی این منطقه در زمین نشانده شد.

وی افزود: در راستای اجرای سیاست‌های زیست‌محیطی صنعت نفت، طرح درختکاری و ایجای فضای سبز اطراف تأسیسات عملیاتی با هدف ارتقای استانداردهای زیست محیطی، مبارزه با خشکسالی و بهسازی محیط با کاشت بیش از ۷ هزار اصله درخت مثمر به وسعت ۷ هزار مترمربع در طول سه سال اجرا شد.

رئیس منطقه عملیاتی سراجه قم با اشاره به چالش‌های کاشت درخت در این منطقه عنوان کرد: با توجه به شور بودن خاک این منطقه، توانستیم با جایگزین کردن خاک شیرین به توسعه فضای سبز اطراف تأسیسات اداری و عملیاتی منطقه سراجه قم چشم‌اندازی زیبا و ماندگار را رقم بزنیم.

سلیمانی پیرامون تأمین آب موردنیاز برای آبیاری فضای سبز این منطقه اظهار کرد: با توجه به اقلیم گرم و خشک استان قم و همچنین دشواری و محدودیت در تأمین آب، ضمن بررسی موقعیت جغرافیایی حوزه عملیات شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در این منطقه برای کنترل سیلاب و ذخیره آب حاصل از بارندگی در زمستان سال گذشته اقدام به احداث سد خاکی به‌صورت آبخیزداری شد که با ذخیره آب باران برای آبیاری فضای سبز و مصارف غیر شرب استفاده شد.

منطقه عملیاتی سراجه قم از مناطق عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، به‌منظور ذخیره‌سازی گاز در فصول گرم سال به میزان بیش از یک میلیارد مترمکعب و بازتولید آن در چهار ماه پایانی سال و تأمین پایدار شبکه گاز خط سراسری هشتم کشور برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 314357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =