تولید بیش از ۱۳ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه یازدهم پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه یازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که از ابتدای سال تاکنون، بیش از ۱۳ میلیارد مترمکعب گاز در این مجموعه تولید و فرآورش شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمد سعیدیان گفت: پالایشگاه یازدهم (فاز ۱۳) مجتمع گاز پارس جنوبی از پالایشگاه‌های جدید پارس جنوبی است که اکنون با ظرفیت کامل در مدار تولید است و توانسته سهم به‌سزایی در سبد تولید مجتمع گاز پارس جنوبی داشته باشد.

وی با اشاره به مقدار تولید و صادرات محصولات در این پالایشگاه، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۳ هزار و ۱۰۲ میلیون متر مکعب گاز تولید و فرآورش شده و در همین بازه زمانی، بیش از ۲۵۷ هزار و ۱۳۶ تن اتان نیز به پتروشیمی‌های همجوار ارسال شده است.

مدیر پالایشگاه یازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: با تلاش متخصصان و کارکنان این پالایشگاه، از ابتدای امسال تاکنون همچنین ۱۷ هزار و ۱۰  تن گوگرد دانه‌بندی‌ و نزدیک به ۱۲ میلیون بشکه میعانات گازی نیز تولید شده است.

سعیدیان در ادامه، به دیگر اقدام‌ها و دستاوردهای مهم امسال در این پالایشگاه اشاره کرد و گفت: گذر از شاخص تولید ۵۰ میلیون مترمکعب روزانه گاز، کاهش حداکثری و به حداقل رساندن مقدار مشعل‌سوزی پالایشگاه، راه‌اندازی و بهینه‌کردن واحد ۱۰۸ و کاهش ارسال گازهای اسیدی به مشعل، راه‌اندازی خط ارسال مایعات گازی گرم و آغاز صادرات آن، از جمله اقدام‌ مهم و شاخص امسال است.

وی همچنین با اشاره به همکاری تأثیرگذار با شرکت‌های سازنده داخلی و دانش‌بنیان در سال ۹۹، تصریح کرد: ایجاد کارگروه تعمیرات مکانیک برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان همسو با ساخت داخل تجهیزات خارجی که پتانسیل ساخت داخل دارند، طبق دستورعمل و رویکرد ساخت داخل وزارت نفت، در دستور این مجموعه پالایشگاهی قرار گرفت.

مدیر پالایشگاه یازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: ارتباط با ستاد تعمیرات و استفاده از پیمان‌های داخل آنها برای ساخت و بررسی مشکلات تجهیزات پالایشگاه مانند استفاده از قرارداد بازساخت قطعات پمپ‌های گریز از مرکز دوربالا (سانداین) با شرکت داخلی و تجمیع تجهیزات و قطعات یدکی و دعوت از سازندگان داخل برای بررسی نمونه و ارائه پیشنهاد فنی با رویکرد ساخت داخل (که در حال انجام است) از دیگر موارد مهم در این حوزه است.

سعیدیان با تأکید بر  اینکه همراه با تولید مستمر و پایدار گاز ، موارد ایمنی و بهداشت در پالایشگاه یازدهم نیز به طور کامل رعایت شده است، گفت: شناسایی تعداد قابل توجهی پانچ در زمینه ایمنی و آتش‌نشانی و بهداشت و محیط زیست، اندازه‌گیری پارامترهای بهداشتی مانند نور، تهویه و... مطابق با استانداردهای مربوطه، اندازه‌گیری پارامترهای محیط زیستی از سوی پیمانکاران صاحب صلاحیت، اختصاص و آماده‌سازی محلی برای استقرار اتاق مدیریت بحران و سفارش‌گذاری تجهیزات مربوطه، سفارش‌گذاری خرید تجهیزات حفاظت فردی و وسایل و ابزارآلات ایمنی و آتش‌نشانی و تدوین و برگزاری رزمایش‌های ERT و ERC به‌طور منظم از موارد مهم در این حوزه است.

کد خبر 314435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =