دولت وفاق ملی لیبی به‌دنبال احیای وزارت نفت و گاز

دولت وفاق ملی لیبی به‌دنبال احیای وزارت نفت و گاز این کشور است.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، بنابر اعلام دفتر نخست‌وزیر منتخب لیبی، دولت وفاق ملی لیبی، با هدف مدیریت بخش انرژی، وزارت نفت و گاز را به‌عنوان یکی از ۲۷ وزارتخانه دولت این کشور تا انتخابات دسامبر سال جاری میلای احیا می‌کند.

طبق برنامه‌های دفتری نخست‌وزیر منتخب، نماینده غرب لیبی سکان هدایت وزارت نفت و گاز دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس را به‌عهده می‌گیرد.

رئیس شرکت ملی نفت و رئیس کل بانک مرکزی هر دو از منطقه شرقی خواهند بود، هنوز تغییر رؤسای کنونی آنها مشخص نیست.

عبدالحمید محمد دبیبه، نخست‌وزیر منصوب شده، ماه گذشته میلادی طرح خود را بدون نام بردن از وزیران بالقوه به پارلمان لیبی ارائه کرد و نمایندگان پارلمان روز دوشنبه (۱۸ اسفندماه) در شهر سرت درباره آن بحث می‌کنند.

این پیشنهاد که شامل ۶ وزیر از جمله وزیر امور خارجه و دو معاون نخست‌وزیر نیز می‌شود، برای تصویب به حداقل ۱۲۰ نفر از مجموع ۲۰۰ نماینده پارلمان این کشور آفریقای شمالی نیاز دارد.

دبیبه، تاجری بانفوذ، توسط نمایندگان لیبی در یک مجمع سیاسی در ژنو در ماه فوریه به‌عنوان نخست‌وزیر انتخاب شد. وی در کنار شورای ریاست‌جمهوری جدید در دولتی کار می‌کند که قرار است تا انتخابات اداره کشور را به‌عهده بگیرد.

لیبی، که بزرگ‌ترین ذخایر نفتی آفریقا را در خود جای داده است، یک دهه آشفتگی را از زمان شورش نیروهای مورد حمایت ناتو و سقوط معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ پشت سر گذاشته و پس از سرنگونی قذافی، این کشور توسط دو دولت رقیب اداره شده است.

کد خبر 314441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =