۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
  • کد خبر: 314474
اجرای طرح جامع مدیریت پسماند در شرکت گاز ایلام

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از اجرای طرح جامع مدیریت پسماند در این مجموعه خبر داد و گفت: این شرکت همسو با حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار، این طرح را تعریف و اجرایی کرده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، عباس شمس‌اللهی با بیان اینکه هم‌اکنون روش اجرایی مدیریت پسماند تدوین و همه پسماندهای این شرکت مشخص و دسته‌بندی شده است، اظهار کرد: طبق دستورعمل‌های ابلاغی وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران، هر یک از دسته‏‌ها کدبندی و نحوه جمع‌آوری، انتقال و امحای آنها مشخص شده است.

وی با بیان اینکه شرکت گاز استان ایلام در سال ۹۸ موفق به دریافت گواهینامه مدیریت پسماند از سازمان مدیریت پسماند شهرداری ایلام شده است، افزود: این شرکت حفظ و حفاظت از محیط زیست را وظیفه ذاتی خود می‌داند و تلاش می‌کند با رعایت مسائل محیط زیستی در حفظ آن کوشا باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: طرح تفکیک پسماند از مبدأ، تفکیک کاغذ و ارسال برای بازیافت، جمع‌آوری و انتقال المنت فیلترها، پسماندهای الکترونیکی و بشکه‌های خالی مرکاپتان و روغن ترانس (پسماند ویژه) برای امحا، خنثی‌سازی، بازیافت و تحویل به شرکت‌های تأییدشده سازمان حفاظت محیط زیست، طراحی جایگاه نگهداری موقت پسماند صنعتی و ویژه، جانمایی ظروف تفکیک و جمع‌آوری پسماند از اقدام‌های شاخص این شرکت برای مدیریت پسماندها بوده است.

شمس‌اللهی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت پسماند برای مدیران، نیروهای خدماتی و پیمانکاران اجرایی شرکت، اجرای مانورهای واکنش در شرایط اضطراری ریزش مرکاپتان، امضای قرارداد با پیمانکار ذی‌صلاح برای جمع‌آوری و دفع پسماندهای عفونی شامل ماسک و دستکش در شرایط شیوع ویروس کرونا از دیگر اقدام‌های این مجموعه برای مدیریت پسماندهاست.

کد خبر 314474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =