۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
  • کد خبر: 314490
روند کاهش تولید نفت خام آمریکا کند می‌شود

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده اعلام کرد که روند کاهش تولید خام ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ کندتر از برآورد پیشین این نهاد خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) روز سه‌شنبه (۱۹ اسفندماه) پیش‌بینی کرد که تولید نفت خام ایالات متحده در سال ۲۰۲۱، ۱۶۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد و به ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز می‌رسد. این کاهش تولید کمتر از برآورد پیشین این نهاد خواهد بود.

در پیش‌بینی ماه گذشته این اداره رقم کاهش تولید ایالات متحده ۲۹۰ هزار بشکه در روز اعلام شده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد که مانند برآورد پیشین مصرف نفت و دیگر سوخت‌های مایع این کشور در سال ۲۰۲۱، یک میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد و به ۱۹ میلیون بشکه و ۵۳۰ هزار بشکه در روز برسد.

تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) در ماه جاری میلادی مبنی بر ثابت نگه داشتن عرضه در ماه آوریل سبب بهبود قیمت نفت نسبت به رقم‌های پایین سال ۲۰۲۰ شد.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های نفت و گاز ایالات متحده در هفته گذشته با بالا رفتن قیمت نفت خام روند افزایشی به خود گرفته است و شمار دکل‌های نفتی ایالات متحده با یک دستگاه افزایش به ۳۱۰ دستگاه و بالاترین تعداد از ماه مه ۲۰۲۰ رسید.

این نهاد برآورد کرده که تولید نفت خام ایالات متحده در ماه فوریه به‌طور میانگین ​​۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز باشد که ۵۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به تولید ماه ژانویه کمتر است.

هم‌زمان با توزیع واکسن کرونا در سراسر جهان، چشم‌انداز تقاضا نیز در حال بهبود است و سبب افزایش قیمت نفت می‌شود.

این اداره در گزارش خود برآورد مصرف جهانی نفت و سوخت‌های مایع در سال ۲۰۲۱ را ۹۷ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد که ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز بیشتر از سال ۲۰۲۰ است.

انتظار می‌رود تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۲، ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد و به ۱۰۱ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز برسد. 

کد خبر 314490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =