۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
  • کد خبر: 314523
گزیده‌های نفتی هفته

رسیدن نفت به بالاترین قیمت از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا، آغاز عملیات اجرایی طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان‌های زیلایی و سیاهمکان و افزایش ۱۱۰ میلیون مترمکعبی ظرفیت روزانه انتقال گاز کشور را می‌توانید در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

صنعت نفت این هفته را آرام سپری کرد. در این هفته، عملیات اجرایی طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان‌های زیلایی و سیاهمکان  و عملیات حفاری طرح توسعه مارون ۲ و ۵ و میدان نفتی رامین آغاز شد. حمیدرضا مسعودی، مدیرعامل گروه پتروپارس هم این هفته اعلام کرد: عملیات حفاری فاز ۱۱ پارس جنوبی با جدیت و بدون وقفه ادامه دارد و تاکنون ۴۱۸۰ متر حفاری انجام شده است. صادق فتح‌الهی، مجری طرح توسعه ۲۸ مخزن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب هم گفت: همه قراردادهای مرحله دوم این طرح وارد فاز اجرایی شده‌اند.

در بخش گاز، باید گفت که ظرفیت روزانه انتقال گاز کشور ۱۱۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت و حسن منتظرتربتی، معاون وزیر نفت در امور گاز عملکرد شرکت ملی گاز ایران را در تأمین و انتقال پایدار گاز در زمستان ۹۹ مطلوب ارزیابی کرد.

به بخش پالایش و پخش و پتروشیمی برویم. هاشم نامور، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس این هفته اعلام کرد: طرح مبتکرانه افزایش ۳۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت پالایش نفت خام در پالایشگاه نفت بندرعباس با تکیه بر خلاقیت و دانش متخصصان این پالایشگاه با موفقیت به بهره‌برداری رسید و بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم گفت: با تصویب آیین‌نامه ساخت واحدهای میان‌دستی و پایین‌دستی پتروشیمی و اصلاح آیین‌نامه تخفیف پلکانی خوراک در هیئت دولت، زمینه اجرای طرح‌های زنجیره پروپیلن فراهم شد.

از بین‌الملل صنعت نفت هم خبر اینکه قیمت نفت خام برنت این هفته برای نخستین بار از زمان آغاز شیوع ویروس همه‌گیر کرونا بیش از ۷۰ دلار برای هر بشکه معامله شد. هم‌زمان با این افزایش قیمت که با تصمیم اوپک پلاس مبنی بر تثبیت تولید و حمله حوثی‌ها به تأسیسات نفتی عربستان ثبت شد هند به‌عنوان سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان از پالایشگران این کشور خواست مسیرهای واردات نفت را متنوع کنند و وابستگی خود به نفت خاورمیانه را کاهش دهند. پاتریک پویانه، مدیرعامل شرکت فرانسوی توتال هم در واکنش به قیمت تازه نفت عنوان کرد: «فکر نمی‌کنم قیمت نفت در سطح ۷۰ دلار به ازای هر بشکه بماند، از نظر من، قیمت مناسب برای هر بشکه نفت ۵۰ تا ۶۰ دلار است.» اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده هم این هفته در گزارشی اعلام کرد: روند کاهش تولید نفت خام ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ کندتر از برآورد پیشین این نهاد خواهد بود.

در پایان پیشنهاد می‌شود اگر گزارش «صادرات گاز؛ هزار راه رفته و نرفته» و گفت‌وگوی شانا با نمایندگانی از دانشگاه‌های طرف قرارداد شرکت ملی نفت با عنوان «نفت به ما اعتماد کرد؛ نفت به ما میدان داد» را نخواندید، بخوانید.

کد خبر 314523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =