تولید نفت ایران برای دومین ماه پیاپی افزایش یافت

تولید نفت خام ایران بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک در ماه فوریه (بهمن‌ماه - اسفندماه) برای دومین ماه پیاپی افزایش یافت و از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه گذشت.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، گزارش ماه مارس اوپک نشان می‌دهد تولید نفت خام ایران بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه فوریه نسبت به ماه ژانویه (دی‌ماه - بهمن‌ماه) با افزایش ۳۵ هزار بشکه‌ای به ۲ میلیون و ۱۲۰هزار بشکه در روز رسیده است.

تازه‌ترین گزارش اوپک همچنین نشان می‌دهد ۱۳ عضو اوپک براساس گزارش منابع ثانویه در ماه فوریه ۲۴ میلیون و ۸۴۸ هزار بشکه نفت خام تولید کردند که ۶۴۷ هزار بشکه کمتر از ۲۵ میلیون و ۴۹۶ هزار بشکه ماه ژانویه است.

عربستان با کاهش ۹۳۰ هزار بشکه‌ای بیشترین کاهش تولید نفت خام اوپک در ماه فوریه را به خود اختصاص داد. تولید نفت خام این کشور در ماه فوریه ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه اعلام شده است.

تولید نفت خام عراق در ماه فوریه ۵۹ هزار بشکه افزایش یافت و به ۳ میلیون و ۸۹۸ هزار بشکه رسید. این کشور هم‌اکنون دومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک است.

افزایش بیش از ۶ دلاری قیمت نفت خام سنگین ایران

قیمت نفت خام سنگین ایران براساس تازه‌ترین گزارش اوپک در ماه فوریه نسبت به ماه ژانویه ۶ دلار و ۲۸ سنت افزایش یافت. قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه فوریه ۶۰ دلار و ۶۶ سنت ثبت شد، در حالی که در ماه ژانویه هر بشکه ۵۴ دلار و ۳۸ سنت بود.

قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه فوریه با افزایش بیش از ۱۲.۳ درصدی به ۶۱ دلار و ۴۹ سنت برای هر بشکه رسید که ۶ دلار و ۷۱ سنت بیشتر از ماه ژانویه است.

اوپک در تازه‌ترین گزارش خود میانگین تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۱ را ۹۶ میلیون و ۲۷۰ هزار بشکه در روز اعلام کرده که ۵ میلیون و ۸۹۰ هزار بشکه بیشتر از سال ۲۰۲۰ است.

کد خبر 314525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =