پوتین پیش از نشست اوپک‌پلاس مذاکره‌ای با سران عربستان نداشت

کاخ کرملین اعلام کرد که پیش از تصمیم اوپک‌پلاس هیچ تماسی بین پوتین وسران عربستان سعودی برقرار نشد.

به گزارش خبرگزاری تاس از مسکو، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پیش از تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) درباره محدودیت تولید نفت هیچ‌گونه مذاکره‌ای با سران عربستان سعودی نداشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پوتین در آستانه نشست اخیر وزیران اوپک پلاس با سران سعودی تماس گرفته است، گفت: خیر، تماسی وجود نداشت.

سخنگوی کاخ کرملین یادآوری کرد که پوتین از الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه به‌عنوان مسئول روابط مسکو و اوپک قدردانی کرده است.

وزیران نت و انرژی اوپک‌پلاس روز چهارم ژانویه (۱۴ اسفندماه) برای تصمیم‌گیری درباره تولید این ائتلاف در ماه آوریل گردهم آمدند.

بر اساس تصمیم گرفته شده در این نشست تولید نفت کشورهای عضو در ماه آوریل نسبت به ماه مارس تغییر نمی‌کند و تنها موارد استثنا روسیه و قزاقستان هستند.

طبق تصمیم اخیر اوپک‌پلاس، افزایش تولید روسیه و قزاقستان در ماه آوریل در مجموع می‌تواند ۱۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

پوتین در نشست مربوط به گزارش دولت در دهم مارس (۲۰ اسفندماه) درباره تصمیم نشست اوپک‌پلاس خطاب به نواک گفت: بسیار متشکرم، کار دشوار اما پرباری بود و من از این بابت متشکرم.

کد خبر 314543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =