مخزن تفکیک‌گر سه‌فازی در نفت مناطق مرکزی بومی‌سازی شد

مخزن تفکیک‌گر سه‌فازی با هدف استفاده در انتقال سیالات ترش منطقه خانگیران، با همکاری کارشناسان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و سازندگان ایرانی بومی‌سازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، پیمان ایمانی، مدیر مهندسی و ساختمان این شرکت گفت: در نتیجه همکاری سازنده متخصصان این شرکت و یک شرکت داخلی، مخزن تفکیک‌گر سه‌فازی برای استفاده در انتقال سیالات ترش منطقه خانگیران در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق ساخته شد و در حال نصب در موقعیت عملیاتی قرار دارد.

وی افزود: آلیاژ ورق‌ها و نازل‌های مورداستفاده در این مخزن با ۹۰ تن وزن و ظرفیتی معادل ۵۰ مترمکعب، بر اساس استاندارد NACE مناسب سیالات ترش ساخته شده است.

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به نقش کاربردی این مخزن در واحدهای بهره‌برداری گاز طبیعی اظهار کرد: نصب و استفاده از مخزن پیش‌گفته در تأسیسات شرکت نفت و گاز شرق سبب شتاب بخشیدن در تفکیک میعانات و آب از گاز تولیدی می‌شود و گاز خشک با کیفیت بهتری به پالایشگاه شهیدهاشمی‌نژاد منتقل می‌شود.

ایمانی تصریح کرد: با توجه به قدمت مخزن قبلی، مخزن جدید سبب کاهش ریسک عملیاتی، افزایش ظرفیت تفکیک گاز و در نتیجه تحویل حجم و دبی بیشتر از گاز به پالایشگاه یادشده می‌شود.

وی اظهار کرد: به‌دلیل حساسیت در تجهیزات و مخازن مورد استفاده در واحدهای عملیاتی مرتبط با گاز ترش، آزمون‌های HIC و SSC روی ورق‌ها، رادیوگرافی PT و UT همه سرجوش‌ها و آزمایش فشار ایستایی با آب تحت فشار ۱۳۴ بار در زمان ساخت انجام شد.

کد خبر 314597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =