سند جامع توسعه فرهنگی و اخلاقی شرکت ملی گاز اجرایی می‌شود

معاون وزیر نفت در امور گاز از اجرایی شدن سند جامع توسعه فرهنگی و اخلاقی در این مجموعه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی در آیین رونمایی از «سند جامع توسعه فرهنگی و اخلاقی شرکت ملی گاز ایران» که با حضور مدیران ارشد این سازمان برگزار شد، گفت: این سند تنها به منزله یک ابزار و راهنما (Guide Line) برای چگونگی حرکت در مسیر است و الزاماً شاید ما را در مسیر قرار ندهد.

وی با بیان اینکه این سند مبتنی بر اصول اخلاقی است، افزود: فطرت، عقل و وجدان به ترتیب اهمیت، سه کلید هدایت انسان به تشخیص سره از ناسره هستند که همانند یک پیامبر در درون ما عمل می‌کنند و ما را از رفتن به راه نادرست بازمی‌دارند، ضمن اینکه به ما گوشزد می‌کنند ما موظف هستیم مسئولیت خود را در قبال دیگران انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: امید است با کمک گرفتن از این سند شاهد رشد اخلاقی در مجموعه گاز باشیم و باید بتوانیم مسئولیت‌های خود را به نحو احسن انجام دهیم و از آنجا که داشتن راهنما بسیار مهم است، سندها می‌توانند از بعد ابزاری، راهنمایی بسیار مهمی باشند.

تربتی همچنین گفت: گاز تنها شرکتی است که چندصدایی ندارد و این را مدیون همکاری و همدلی همه کارکنان و مدیران هستیم. اخلاق از شما آغاز می‌شود و به سازمان تسری می‌یابد. امیدوارم این سند توسعه اخلاقی در شرکت گاز به‌خوبی جاری و ساری شود و همان‌طور که در بخش گازرسانی و خدمت‌رسانی به مردم برترین هستیم، در بخش اخلاق حرفه‌ای نیز زبانزد و سرآمد باشیم.

توسعه فرهنگی سازمان‌ها از اهداف شرکت ملی گاز است

ولی‌الله دینی، مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران نیز در این آیین گفت: اسناد هر سازمان مبین سیاست‌ها، مأموریت، راهبردها، نظام‌های حرفه‌ای، مقررات، آیین‌نامه‌ها و فرآیندها در سازمان است؛ این سند در سه مرحله ارزیابی اخلاقی موجود شرکت، ترسیم وضعیت مطلوب اخلاقی قابل تحقق در برنامه‌های زمانی تعریف شده (سند جامع اخلاقی) و تربیت مروجین اخلاق انجام شده است.

وی گزارش تحلیلی وضع اخلاقی موجود شرکت ملی گاز ایران در جنبه‌های مختلف حرفه‌ای و سازمانی، گزارش تحلیلی از انگاره‌های اخلاقی در فرهنگ سازمانی و ارزیابی اخلاقی اسناد، مقررات، فرآیندها و نظام‌های حرفه‌ای را خروجی فاز نخست دانست و افزود: در فاز دوم، ۱۶ نشست علمی با حضور نزدیک به ۴۷۰ نفر از مدیران، رؤسا و کارشناسان ستاد و شرکت‌های تابعه برگزار شد که ماحصل آن، تدوین ارزش‌های سازمانی، تدوین خط مشی اخلاقی شرکت در قبال محیط درونی و بیرونی و تدوین عهدنامه اخلاقی (مدیران و کارکنان) بود.

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: در فاز سوم نیز که هدف، تربیت مروجان اخلاق بود، پودمان آموزشی و پرورشی برای ۴۵ نفر از  همکاران شامل ۴۰ ساعت آموزش حضوری و ۱۶ ساعت کارورزی پژوهشی برای ۲۳ نفر تدوین و اجرا شد.

دینی در پایان، هدف نهایی از اجرای این سند را پایش اخلاقی نظام‌مند محیط کسب و کار در سه حوزه پالایش، انتقال و گازرسانی دانست و اظهار کرد: سنجش دیدگاه‌ها و نظر کارکنان شرکت در مورد شاخص‌های اخلاق حرفه‌ای در دو رویکرد سازمانی- فردی و سنجش رضایت‌مندی ذینفعان بحث و تبادل نظر خواهد شد تا سرآمدی شرکت ملی گاز ایران در بحث اخلاق و توسعه فرهنگی نیز مانند خدمت‌رسانی، آشکار شود.

کد خبر 314614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =