صادرات توأمان نفت ایران از خلیج فارس و دریای عمان در ۱۴۰۰

رئیس جمهوری با بیان اینکه صادرات نفت ایران از امسال به بعد توأمان از خلیج فارس و دریای عمان انجام می‌شود، تاکید کرد: آنهایی که اهل سیاست، راهبرد و مسائل امنیت ملی هستند می‌دانند که معنای این حرف چیست و تا چه حد طرح انتقال نفت خام گوره - جاسک مهم است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی امروز (پنجشنبه، پنجم فرودین‌ماه ۱۴۰۰) در آیین افتتاح طرح‌های ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که آیین گشایش‌های پنجشنبه‌ها را در سال ۱۴۰۰ آغاز کردیم. ان‌شاءالله تا آخرین فرصت این دولت که مصادف با عیدسعید غدیرخم (هفتم مردادماه) است این افتتاح‌ها را ادامه خواهیم داد. این گشایش‌ها علامت بسیار خوبی هم به عنوان تولید و نشاط ملی و هم شکست تحریم دشمنان است.

وی با بیان اینکه ۵۸ برنامه در سال ۹۹ داشتیم و امروز پنجاه و نهمین افتتاح پنجشنبه‌هاست و امیدواریم تا پایان دولت بتوانیم این افتتاح‌ها را ادامه دهیم، تصریح کرد: طرح‌های بسیار مهم و عظیمی را در سال ۹۹ افتتاح کردیم. پالایشگاه‌های مهم، پتروشیمی، انواع طرح‌های آبی-خاکی و همچنین حدود ۵۲ سد در طول دولت افتتاح شده که تا پایان این دولت به ۵۷ سد می‌رسد.

رئیس جمهوری به افتتاح دو طرح بسیار بزرگ در ماه‌های آینده در همین دولت اشاره کرد و گفت: یک طرح بزرگ که دیروز هم ویدیوکنفرانسی با مسئولان پروژه صحبت کردیم، طرحِ انتقال نفت گوره - جاسک است که با هزار کیلومتر لوله‌گذاری بخشی از صادرات نفت ما از خلیج فارس به دریای عمان منتقل می‌شود و این بسیار مهم است. در تاریخ ایران این نخستین بار است که دولتی این افتتاح عظیم و بزرگ را در سال ۱۴۰۰ انجام می‌دهد و آن اینکه از امسال به بعد صادرات نفت ایران توامان از خلیج فارس و دریای عمان انجام می‌شود.

روحانی با بیان اینکه آنهایی که اهل سیاست، راهبرد و مسائل امنیت ملی هستند می‌دانند که معنای این حرف چیست و تا چه حد این طرح مهم است، تصریح کرد: از آغاز دولت یکی از تاکیدهای من به وزیر نفت این بود که چنین طرحی را به ثمر برسانیم. در تحریم گرفتار مسئله‌ای شدیم و آن این بود که لوله‌های ۴۲ اینچی که برای این کار لازم بود و دارای ویژگی‌های خاصی بودند، به ما نمی‌دادند و دچار مشکل شدیم. الحمدالله توانستیم این لوله‌ها را در داخل تولید کنیم و این گره در سال ۹۹ باز شد و این طرح امسال افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: بسیار خوشحالیم که امروز شاهد افتتاح چند پروژه مهم در مناطق آزاد و یک منطقه ویژه اقتصادی بودیم. پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ارزش پروژه هایی بود که افتتاح شد و بیش از ۵ هزار نفر را مشغول به کار می‌کند که نشان از اهمیت تولید و اشتغال برای ما است، به‌ویژه امسال که ادامه جهش تولید در پی پشتیبانی از تولید، رفع موانع است که این راه را ادامه می‌دهیم.

رئیس جمهوری با اشاره به نام‌گذاری شعار امسال گفت: ما نمی‌گذاریم شعار امسال در حد نام‌گذاری باقی بماند و در عمل در سراسر ایران آن را مجسم خواهیم کرد و تا پایان این دولت تلاش خود را انجام می‌دهیم، ان‌شاءالله دولت‌های بعدی هم همین راه را ادامه خواهند داد.

کد خبر 314779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =