۸۲۸ خانوار دیگر روستایی در خراسان رضوی از گاز بهره‌مند شدند

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: از نظر تعداد روستاهای گازرسانی شده و خانوار زیر پوشش، استان خراسان رضوی در جایگاه بهترین‌های کشور قرار دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن افتخاری در آیین بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به هشت روستای شهرستان کلات که روز جمعه ( ۲۹ اسفندماه سال ۹۹) با حضور استاندار و جمعی از مقام‌های استانی و محلی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: با افتتاح این پروژه، روستاهای حصار حاج‌اسماعیل، قاباخ، سلطان‌آباد، ارچنگان، سینی‌نو، کرم و ایده‌لیک در محور تقی‌آباد - رباط شهرستان کلات از نعمت گاز  بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه برای انجام این پروژه ۷۸ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، یک ایستگاه CGS و یک ایستگاه TBS اجرا شده و هشت روستای مرزی خراسان رضوی با جمعیتی حدود ۸۲۸ خانوار در شهرستان کلات به شبکه سراسری گاز کشور متصل شده است، افزود: سرانه گازسانی به این روستاها با توجه به مسیر کوهستانی و سخت‌گذر بودن با مجوز خاص وزیر نفت انجام شده که در این بین، حمایت استاندار و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی نقشی به‌سزا داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: امروز نعمت گاز طبیعی همسو با اجرای سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران به دور افتاده‌ترین نقاط جمعیتی و روستایی استان رسیده است.

افتخاری عنوان کرد: هم‌اکنون خراسان رضوی قابلیت افزایش ظرفیت اشتراک گاز روستایی را به بیش از ۵۰۰ هزار اشتراک دارد و این در حالی است که تا سال‌های نه‌چندان دور، از ضریب میانگین گازرسانی کشور عقب بودیم، اما امروز اعلام می‌کنیم که از نظر تعداد روستاهای گازدار و خانوار زیر پوشش استان خراسان رضوی در جایگاه بهترین‌های کشور قرار گرفته‌ایم.

کد خبر 314828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =