۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
  • کد خبر: 314877
پانزدهمین نشست وزارتی اوپک‌پلاس آغاز شد

پانزدهمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش خبرنگار شانا، ۲۳ تولیدکننده عضو اوپک پلاس در نشست امروز (پنجشنبه، ۱۲ فروردین‌ماه) و پس از پایان سخنرانی عبدالعزیز بن‌سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه و جیامانچینو، رئیس نشست اوپک و وزیر معادن و نفت آنگولا در آیین افتتاحیه، در نشست پشت درهای بسته درباره تولید نفت در ماه‌های آینده تصمیم‌گیری خواهند کرد.

خبرها پیش از برگزاری این نشست حاکی از آن است که ائتلاف اوپک پلاس همانند دو نشست گذشته با مستثنا کردن روسیه و قزاقستان با توقف تولید نفت موافقت خواهند کرد، اگرچه برخی خبرها نیز حکایت از اعتراض برخی اعضای این ائتلاف به عدم پایبندی قزاقستان دارد.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک در جریان پنجاهمین نشست کمیته فنی مشترک کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به JTC که دهم فروردین‌ماه از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، عنوان کرد: در حالی که بازار در ماه گذشته شاهد تحولات مثبت زیادی بود، اما با تردید و شکنندگی مداوم ناشی از شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا هم روبه‌رو شد.

ائتلاف اوپک پلاس در چهاردهمین نشست خود به روسیه و قزاقستان مجوز داد مجموع تولید روزانه خود را در ماه‌ آوریل ۲۰۲۱ روزانه ١۵٠ هزار بشکه افزایش دهند. سهم روسیه از این مقدار افزایش تولید ١٣٠ هزار بشکه و سهم قزاقستان ۲۰ هزار بشکه در روز تعیین شد.

با تصمیم نشست گذشته اوپک پلاس، مقدار کاهش تولید اعضای اوپک پلاس بر مبنای رقم کاهش تولید ماه مارس سال ۲۰۲۱ میلادی، در ماه آوریل به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسید. عربستان نیز در نشست گذشته اعلام کرد به کاهش داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای خود در ماه آوریل ادامه خواهد داد.

قیمت نفت خام برنت در آستانه پانزدهمین نشست اوپک پلاس بالاتر از ۶۳ دلار برای برنت قرار گرفته است.

کد خبر 314877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =