۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
  • کد خبر: 314899
رایزر سکوی ۲S۱۹ میدان سلمان ایمن‌سازی شد

عملیات نصب کلمپ‌ها، مهار رایزر و خط لوله سکوی ۲S۱۹ میدان نفتی سلمان با تلاش همکاران متخصص تعمیرات زیرآب، کارگاه جوشکاری و تعمیرات ساختمانی منطقه لاوان با موفقیت انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، در عملیات بازرسی فنی از سکوی ۲S۱۹ میدان نفتی سلمان ازسوی واحد تعمیرات زیرآب در روزهای پایانی اسفندماه پارسال، مشخص شد رایزر ۴ اینچ گاز این سکو به‌دلیل جدا شدن کلمپ‌های نگهدارنده در وضع ناپایدار و خطرناکی قرار گرفته و در شرف سقوط است، همچنین خط لوله منتهی به آن در بستر دریا در عمق ۳۴ متری و به طول ۲۶ متر از زانوی رایزر به حالت معلق و زیر تنش مستمر قرار گرفته بود.

بر این اساس، تمهیدات لازم ازسوی تعمیرات زیرآب برای تثبیت و ایمن‌سازی این رایزر و خط لوله به‌کار گرفته شد و کلمپ‌های مورد نیاز اندازه‌گیری و طراحی شد، همچنین تهیه تعداد ۲۰۰ عدد کیسه مخصوص حاوی سیمان نیز برای پر کردن فضای خالی زیر لوله و تثبیت آن در بستر دریا در دستور کار قرار گرفت.

پس از آماده شدن تجهیزات مورد نیاز، سوم فروردین‌ماه عملیات نصب کلمپ‌ها، مهار رایزر و خط لوله مربوطه در دو روز انجام شد و با موفقیت به پایان رسید، همچنین خطر شکستگی این لوله به‌طور کامل برطرف شد.

کد خبر 314899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =