تحقق برنامه تولید تکلیفی و کاهش گازسوزی در نفت و گاز کارون

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون از تحقق کامل برنامه تولید این شرکت در سال ۹۹ هم‌زمان با کاهش ۸۰ درصدی گازسوزی در مشعل‌های این شرکت خبر داد و گفت: میانگین گاز ارسالی به مشعل‌ها به کمتر از سه میلیون فوت‌مکعب در روز رسیده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، غلامرضا مفیدی اظهار کرد: با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ و شرایط کرونا، این شرکت موفق به تحقق کامل برنامه تولید نفت و گاز مطابق با برنامه‌های ابلاغی و رعایت کامل مسائل ایمنی و الزامات زیست‌محیطی شد.

وی درباره کاهش میزان گازسوزی در شرکت نفت و گاز کارون نیز گفت: با انجام اقدام‌های تعمیراتی و تشدید اقدام‌های کنترلی دستاورد دیگری نیز در بخش جمع‌آوری گازهای ارسالی به مشعل محقق شد و میانگین گاز مستمر ارسالی به مشعل‌ها در سال جاری با کاهش ۸۰ درصدی نسبت به پارسال به کمتر از سه میلیون فوت‌مکعب در روز رسیده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون اظهار کرد: پارسال نیز با مشارکت این شرکت، ۷۲ مورد عملیات تعمیر به‌وسیله دستگاه‌های لوله مغزی سیار روی چاه‌های توسعه‌ای، تعمیری، ترمیمی و تزریقی پساب با ۵۳۸ دکل روز انجام شد، همچنین به‌منظور حفظ ایمنی و پیشگیری از خوردگی خطوط لوله نفت و گاز تعداد ۱۳۲ هزار موضع با سطحی حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دسی‌مترمربع بازرسی فنی و ضخامت‌سنجی شده است.

مفیدی از تمدید موفقیت‌آمیز گواهینامه‌های سیستم یکپارچه مدیریت (IMS) شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در بهمن‌ماه سال گذشته به‌عنوان یکی از نقاط قوت این شرکت نام برد و درباره اقدام‌های انجام‌شده در حوزه پشتیبانی تولید نیز گفت: پارسال تعداد ۲۳۰۰ قطعه به ارزش تقریبی ۳۸۰ میلیارد ریال خریداری، ۱۱۸ قلم کالا به ارزش حدود ۲۰ میلیارد ریال بومی‌سازی و ۱۴۰ قلم کالا نیز به ارزش حدود ۲۷ میلیارد ریال تعمیر و بازسازی شده است.

کد خبر 314944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =