افتتاح‌ها نماد عینی جدیت و حرکت دولت در مسیر جهش تولید است

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دولت پارسال با وجود همه تنگناها درخشش و نقش‌آفرینی خوبی در زمینه جهش تولید داشت، گفت: طرح هر پنجشنبه افتتاح، نماد عینی جدیت و حرکت دولت در مسیر جهش تولید است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (یکشنبه، ۱۵ فروردین‌ماه) در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، درباره اقدام‌ها و برنامه‌های پیشنهادی برای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» گفت: شعار امسال تداوم شعار سال‌های اخیر است و پیام ثبات و استمرار نگاه حمایت از تولید در سیاست‌های کشور را دارد. آنچه امروز بیش از همه اهمیت دارد حمایت همه‌جانبه از تقویت تولید و بهبود فضای کسب‌وکار است که به همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌های ذی‌ربط و قوا بستگی دارد.

وی با بیان اینکه رفع موانع و پشتیبانی از تولید نیازمند اقدام‌های عینی و عملی است و نباید تنها در مقام سخن و حرف محصور بماند، افزود: برنامه‌ریزی‌ها و اقدام‌ها برای رفع موانع تولید باید با سرعت و خارج از روال پیچیده و زمان‌بر کاغذبازی و دیوان‌سالارانه انجام شود و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید بر جرأت و جسارت مدیران برای رفع موانع بیفزاید.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه برای تحقق شعار سال باید سخن فعالان اقتصادی بخش خصوصی را شنید و موانع سیاسی و حقوقی را از سر راه برداشت و از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حمایت قانونی کرد، گفت: رفع تحریم‌ها، ارتقا و تعمیق عملیات بازار باز، ارتقاءی شفافیت و مبارزه با پولشویی، اعطای اختیارها از سوی وزارتخانه‌ها به استان‌ها همسو با ارتقای تمرکز و واقع‌بینی برای هموار کردن مسیر تولید از جمله برنامه‌های دولت برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ است.

روحانی با بیان اینکه دولت سال گذشته با وجود همه تنگناها درخشش و نقش‌آفرینی خوبی در زمینه جهش تولید داشت، طرح هر پنجشنبه افتتاح را نماد عینی جدیت و حرکت دولت در مسیر جهش تولید برشمرد و عنوان کرد: امسال نیز دولت با همه توان در زمینه برداشته شدن موانع برای فعالان بخش تولید تلاش خواهد کرد.

وی تصریح کرد:  شعار سال ۱۴۰۰ با تقویت آموزش و پژوهش در واحدهای صنعتی و تولیدی، مراکز تحقیق و توسعه و پشتیبانی هرچه بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان محقق خواهد شد و  در این سال باید موانع زیرساختی تولید در کشور حل شود و واحدهای صنعتی به سمت استفاده بیش از پیش از دانش و فناوری‌های نو حرکت کنند.

کد خبر 314963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =