جمع‌آوری روزانه ۱۶۰۰ میلیون فوت مکعب گازهای مشعل در دستور کار نفت

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، روزانه ۱۶۰۰ میلیون فوت مکعب گازهای مشعل در سطح مناطق عملیاتی استان‌های خوزستان و ایلام جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، مسعود کرباسیان امروز (دوشنبه، ۱۶ فروردین‌ماه) در آیین امضای قراردادهای ساخت ۲۴ دستگاه کمپرسور سانتریفیوژ با سازندگان داخلی و قرارداد جمع‌آوری گازهای همراه نفت منطقه رگ سفید، در این باره افزود: با اجرای طرح ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گازهای مشعل جمع‌آوری می‌شود که جمع‌آوری ۲۵۰ میلیون فوت مکعب آن امسال به نتیجه می‌رسد.

وی پیشرفت این طرح را ۷۵ درصد اعلام کرد و گفت: با اجرایی شدن این طرح که ازسوی هلدینگ خلیج فارس دنبال می‌شود، گازهای غرب کارون به پتروشیمی بندرامام انتقال می‌یابد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: طرح ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ نیز با ظرفیت روزانه ۲۶۰ میلیون فوت مکعب تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت داشته و با اجرای آن، گازهای همراه نفت حوزه ایلام جمع‌آوری می‌شوند.

کرباسیان گفت: طرح دیگر طرحی است که از سوی پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس و پتروشیمی مارون دنبال می‌شود و با اجرای آن، در مجموع روزانه ۸۷۰ میلیون فوت مکعب گازهای مشعل جمع‌آوری می‌شود.

وی بهبود محیط زیست و ایجاد ارزش‌افزوده را از جمله دستاوردهای مهم اجرای طرح‌های جمع‌آوری گازهای مشعل عنوان کرد و گفت: افزون بر این، این طرح‌ها به ایجاد خوراک پایدار برای پتروشیمی‌ها منتهی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه برای پیگیری طرح‌ها در زمینه جمع‌آوری گازهای همراه نفت نشست‌ها به‌طور مستمر برگزار می‌شود، تصریح کرد: در نیمه نخست امسال ۱۴ قرارداد دیگر مرتبط با طرح‌های جمع‌آوری گازهای مشعل امضا می‌شود و با اتکا به توان داخلی، همه مشعل‌ها خاموش خواهند شد. 

کد خبر 315005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =