بازتولید ۳ میلیارد مترمکعب گاز از مخازن شوریجه‌ و سراجه

مدیر تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از بازتولید حدود ۳ میلیارد مترمکعب گاز و ثبت رکورد بی‌سابقه در طرح‌های ذخیره‌سازی گاز طبیعی در مخازن شوریجه دی و سراجه قم طی یک دهه گذشته خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، احمد رجبی گفت: سال ۹۹ با ذخیره‌سازی ۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون مترمکعب در هشت ماه پارسال و بازتولید حدود ۳ میلیارد مترمکعب گاز از مخازن شوریجه دی و سراجه قم، در مجموع حدود ۲۴ درصد ذخیره‌سازی و حدود ۱۵ درصد بازتولید گاز نسبت به سال ‌ ۹۸ رشد داشته است.

وی با قدردانی از عملکرد همکاران در حوزه ذخیره‌سازی گاز طبیعی، افزود: با توجه به افزایش مصرف گاز در سبد انرژی کشور و سیاست‌های کلان وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در تأمین پایدار سوخت زمستانی مصارف خانگی و صنعتی و بی‌نیازی از واردات گاز به‌ویژه در شمال شرق کشور، تسریع در اجرای طرح‌های توسعه‌ای ذخیره‌سازی گاز به‌عنوان طرح‌های راهبردی صنعت نفت مورد تأکید است.

مدیر تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اظهار کرد: به‌منظور افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی و بازتولید گاز شوریجه دی و سراجه قم در سال جاری، راه‌اندازی مجموع پنج حلقه چاه مشتمل بر سه حلقه چاه تعمیری و دو حلقه چاه جدید برنامه‌ریزی‌ شده است که پیش‌بینی می‌شود با اجرای آن سه میلیون مترمکعب در روز به ظرفیت ذخیره‌سازی اضافه شود.

تولید ۷۰ میلیارد مترمکعب گاز در سال ۹۹

رجبی به تحقق تعهد تولید تکلیفی سال ۹۹ در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اشاره و تصریح کرد: پارسال با وجود فشار تحریم‌ و شیوع گسترده بیماری کرونا این شرکت توانسته با تکیه ‌بر توان متخصصان داخل، موفق به تولید حدود ۷۰ میلیارد مترمکعب گاز و ۶۳ میلیون بشکه نفت و میعانات گازی شود.

کد خبر 315036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =