حقیقت‌های خودکفایی در تولید بنزین و گازوئیل باید بازگو شود

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه حقیقت‌های کشور از جمله خودکفایی در تولید بنزین و گازوئیل باید برای مردم بازگو شود، گفت: شک دارید ما در بنزین خودکفا هستیم؟ شک دارید بزرگ‌ترین صادرکننده بنزین در منطقه هستیم؟ شک دارید صادرکننده گازوئیل هستیم؟ چرا این‌ها را نمی‌گویید؟

‌به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۱۸ فروردین‌ماه) در نشست هیئت دولت گفت: یکی از افتخارهای این دولت این است که در سال‌های ۹۷، ۹۸، ۹۹ و ابتدای سال ۱۴۰۰ با همه سختی‌ها و فشارهای جنگ اقتصادی و شدیدترین تحریم‌ها، کشور را طوری اداره کرده که نه‌تنها دوستان ما، بلکه دشمنان نیز اعتراف می‌کنند که فشار حداکثری شکست خورده است.

وی با تأکید بر اینکه به دست آمدن این موفقیت در سایه مقاومت و ایستادگی مردم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بوده است، افزود: دولت در طول این جنگ اقتصادی سه ساله حاضر نشد توصیه برخی دوستان درباره برقرار کردن سیستم کوپنی برای تأمین ارزاق عمومی را اجرا کند.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: ما در دولت دوازدهم با رهبری رهبر معظم انقلاب و حمایت و هدایت ایشان توانستیم آمریکا را شکست دهیم. چرا برای آن شکست از پول ملت فیلم درست نمی‌کنید؟ اگر قرار است از پول ملت فیلم درست کنید واقعیت‌ها را نشان دهید. حقیقت‌ها را به مردم بگویید. پیروزی ملت را بگویید. نباید به مردم غیرواقعی بگوییم و واقعیت‌ها را تحریف کنیم.

روحانی عنوان کرد: امروز نشاط، زنده بودن، حیات، قدرت و توسعه‌ای که از جاسک گرفته تا چابهار و راه‌آهنی که از چابهار به سمت راه‌آهن سراسری در حال اجراست، تا آبی که در منطقه شرق از دریای جنوب به فلات مرکزی آوردیم، تا گازی که وارد شرق کشور و سیستان و بلوچستان شد تا جاده و بزرگراهی که در سراسر سواحل مکران و جنوب ایران می‌بینید، در تاریخ ۷ هزار ساله ایران کی بوده است؟

وی گفت: اینکه ما در یک دولت بتوانیم ۵۰ سد ملی افتتاح کنیم و تا امروز ۵۲ سد ملی افتتاح کرده‌ایم، کی چنین چیزی بوده است؟ شک دارید ما در بنزین خودکفا هستیم؟ شک دارید بزرگ‌ترین صادرکننده بنزین در منطقه هستیم؟ شک دارید صادرکننده گازوئیل هستیم؟ مگر ما در دولت قبل واردکننده اینها نبودیم؟ چرا اینها را نمی‌گویید؟

کد خبر 315089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =