مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نفت برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰

معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نفت برای سال ۱۴۰۰ را برشمرد و گفت: یکی از اقدام‌های متناسب با شعار امسال افزایش تولید نفت خام است.

به گزارش شانا به نقل از رادیو اقتصاد، هوشنگ فلاحتیان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و بر اساس بودجه ۱۴۰۰ تولید روزانه نفت باید برای تأمین نیازهای داخلی و صادرات قابل قبول در بازارهای جهانی افزایش یابد، تصریح کرد: همسو با این مهم، شرکت‌های هدف زیرمجموعه‌ شرکت ملی نفت ایران برنامه‌ریزی‌هایی را به‌منظور تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها به‌عهده گرفته‌اند.

وی به چاه‌های نفت کم‌بازده یا بی‌بازده در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه با حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های مربوطه در حال رفع مشکلات آن هستیم، افزود: رفع موانع پیش‌روی پیمانکاران و سرمایه‌گذاران در مفاد قراردادها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر نفت سهم گاز طبیعی در سبد سوخت انرژی کشور را بیش از ۷۰ درصد دانست و گفت:  تولید گاز کشور با گذشتن از یک میلیارد مترمکعب، پارسال رکوردی تازه ثبت کرد، همه تلاش‌ها برای حفظ این مقدار تولید به‌منظور رشد و توسعه اقتصادی کشور در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

فلاحتیان از تولید زودهنگام از میدان خشت، تکمیل بندر خدماتی تنبک، افزایش صادرات محصولات، ادامه پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل، تسریع در فرآیند وضع سرمایه‌گذاری، توسعه ساخت داخل در حوزه پتروشیمی با اتکا بر شرکت‌های دانش‌بنیان، احداث و راه‌اندازی پارک علمی و فناوری و نیز کاهش بوروکراسی اداری به‌عنوان بعضی از اقدام‌های وزارت نفت برای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نام برد.

کد خبر 315115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =